Avatar billede ErikHg Ekspert
17. november 2018 - 11:45 Der er 11 kommentarer

YouSee´s opgradering: en ommer

Jeg har YouSee som udbyder af TV, mobiltelefoni, og bredbånd og er meget godt tilfreds med det. Der er dog opstået et møgirriterende problem, ifm. en opgradering foretaget af YouSee, Når man i en periode gik ind på YouSee Mail og ville blokere visse mailadresser blev man mødt af nedenstående besked:

https://ibb.co/jfQrqL

Én måned før datoen 15/12 2018, nemlig 15/11 2018 kunne man igen komme ind på siden, men denne var totalt ændret i forhold til tidligere. Men det egentlige problem består i at alle de blokerede adresser var væk, med det kedelige resultat, at jeg nu igen får tilsendt alle mulige ligegyldige mails, fra netop de blokerede afsendere. Der var tale om cirka 30 blokerede adresser.
Især én adresse:nemlig "noreply+ekstrabladet"snabel a"livefyre.com" optræder 30 til 40 gange dagligt. Det var den der fik mig til, at ville ændre indstillingerne og billedet i ovenstående link kom frem.

Jeg mener ikke det kan være rigtigt, at YouSee kan gå ind og fjerne ens blokerede adresser. Jeg har derfor skrevet en skarp mail, og håber meget snart at høre fra dem. Når der sker noget vil jeg følge op her på eksperten.
Avatar billede mort1 Ekspert
17. november 2018 - 12:12 #1
Synes der er sket mange mystiske ting, i forbindelse med den opdatering (for mange) men lad dem nu blive færdige, så kan vi i det mindste håbe på, at det hele er i orden til den tid.
Avatar billede claes57 Ekspert
17. november 2018 - 12:22 #2
virker 'markér som spam' ikke?
Avatar billede Slettet bruger
17. november 2018 - 12:27 #3
yousee har kommet til at sende 1000vis af mails til kunder..
og åbenbart er der sket mere..

der er ikke andet at gøre, end at du igen må blokere visse afsendere.
du skal ikke regne med at yousee retter fejlen, for de har sandsynligvis slettet bloklisterne.
Avatar billede ErikHg Ekspert
17. november 2018 - 14:04 #4
#3
Ja jeg fik tre mails i går og jeg undrede mig over hvad det var. Så kom der senere en mail, om at der var sket en menneskelig fejl hos YouSee. Det kører for dem derinde.
Jeg synes faktisk det er for tidligt med sæsonen for julefrokoster, så den undskyldning kan de ikke bruge - endnu.
Avatar billede ErikHg Ekspert
09. december 2018 - 16:07 #5
Det ser nu ud til at fungere med blokeringer af uønskede mails på både min stationære med Windows 7 og på min bærbare med Windows 10.
Desværre er det ikke tilfældet med min Samsung J5 6 mobil.
Det er simpelthen ringe og stærkt amatøragtigt af YouSee, at dette forekommer.
Jeg har dog ikke mistet mails, kun blokerede mail-adresser, men det er også irriterende nok.

Nedenstående viser vejledningen på mobilen. Denne vejledning er ubrugelig.

https://ibb.co/R3qcN08

https://ibb.co/bsNsLrg

https://ibb.co/nLB6bSv

Nedenstående er et foto af mail taget i dag 9/12 2018. Bemærk tiderne til højre ud for hver mail.

https://ibb.co/wgCmkfB

Jeg kunne sagtens anvende nogle grimme ord, men det vil jeg undlade på dette forum.
Avatar billede ErikHg Ekspert
10. december 2018 - 20:03 #6
Jeg har skrevet til Ekstra Bladet´s Nationen. Håber læserbrevet ko0mmer med!
Der var en artikel i tillægget lørdag 8/12 netop omkring problemerne med YouSee´s opgradering. Det skal bare frem, for det er meget uacceptabelt at der skal være alt det bøvl.
Avatar billede ErikHg Ekspert
29. december 2018 - 19:19 #7
Mit læserbrev har desværre ikke været med i EB´s Nationen.
Problemerne med det voldsomme antal mail er dog ophørt på både min stationære med Win 7 og på min bærbare med Wn 10. Det samme kan jeg desværre ikke sige er tilfældet med min mobil.
Man får bare en sludder for en sladder når man kontakter YouSee´s såkaldte kundeservice. Dog er der ikke mails fra adressen noreply.ekstrabladet"snabel a"lifefyre.com længere, men der komme en masse fra flere firmaer jeg har handlet hos, og som tidligere var blokerede i mit spamfilter hos YouSee. Yderligere er der også begyndt at komme en del mail fra nogle "søde piger" der anvender en meget alternativ stavemåde af engelsk. Alt dette skrammel ryger lige ud.
Avatar billede ErikHg Ekspert
12. januar 2019 - 11:11 #8
Der er stadig problemer med uønskede mails på min mobil, men på mine pc´er virker spamfilteret.
Jeg kontaktede telefonisk YouSee´s kunde service fredag 11/1 2019, og talte der med en kvindelig medarbejder. Jeg kunne fortælle hende at afsender adressen  "noreply+ekstrabladet"snabel a"livefyre.com" igen efter et stykke tid hvor denne ikke har væltet ind nu igen optræder, samt en masse andre mails. Jeg fik igen igen en sludder for en sladder, og blev så tosse (ikke på hende) at jeg om aftenen skrev en temmelig skarp mail til YouSee. Det er intet mindre end amatøragtigt fra YouSee´s side at man i flere måneder skal finde sig i dette. Det er fint nok at der er en vejledning på deres hjemmeside, men når man som bruger ikke kan komme ind på siden, der vises i vejledningen, så hjælper det ingenting.
Avatar billede ErikHg Ekspert
12. januar 2019 - 13:28 #9
Jeg kan se på YouSee´s hjemmeside at jeg i alt har blokeret 19 mailadresser indtil nu.
INGEN af disse er det muligt at blokere på min mobil, så er det, at det dagligt vælter ind med en masse spammails, der ikke er til at blokere fordi YouSee ikke har styr på tingene.
Før opgraderingen fungerede det perfekt, så det er én stor fejltagelse fra YouSee´s side at foretage en sådan ændring. Man skulle tro, at der er tale om de rene IT- amatører der står for det.
Avatar billede ErikHg Ekspert
14. januar 2019 - 21:09 #10
Har fået svar fra YouSee, og  igen igen var det som ventet en gang sludder for en sladder. Derfor har jeg nu skrevet til YouSee ´s direktør, om mine kvaler vedr. de mange spam-mails der vælter ind i en lind strøm. Det er trist at der skal være så meget bøvl, bare fordi der er nogle "Kloge-Åger" der roder ved noget de i realiteten ikke har forstand på. Inden opgraderingen kørte det perfekt, så tilbage står spørgsmålet om hvorfor der skule laves ændringer!
Avatar billede ErikHg Ekspert
01. februar 2019 - 19:39 #11
Har skrevet til Ekstra Bladets tech redaktør Heine Jørgensen, der har skrevet tilbage at han vil tage fat i YouSee i næste uge (uge 6 2019) angående sagen om YouSee ´s opgradering der nærmest er én stor parodi.