Avatar billede susej14 Novice
17. november 2018 - 13:07 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Brænde CD'er

Hej
Jeg har et gammelt original PC spil som jeg gerne vil have en kopi af. Når jeg brænder i Clone CD, fuldfører den udmærket, skubber disken ud efter endt brænding og prøver at starte op via den nye CD skriver den, at der mangler filer. De skjulte filer er åbenbart ikke kopieret med.
Nogen der kan hjælpe her???
Avatar billede claes57 Ekspert
17. november 2018 - 15:28 #1
mange spil er kopisikret - der kan fx ligge en sektor på originalen, som er markeret dårlig (det er den ikke) den sektor kopieres ikke med over, og de data, som ligger i den mangler på din kopi.
17. november 2018 - 17:02 #2
Det kan skyldes, at der på disken er indlagt kopisikring. Typisk drejer det sig om, at der er lagt nogle ekstra tracks på disken som er skjulte - dvs. de er ikke synlige og kommer derfor ikke med når du brænder disken.

Programmet "alchohol 120%" understøtter en funktion der netop taget højde for skjulte tracks. Det kan lave en nøjagtig "on the fly" brænding. Dette burde umiddelbart løse dit problem.
Avatar billede susej14 Novice
17. november 2018 - 17:41 #3
Hej Claes
Dejligt at høre. Er programmet gratis og har du evt.et link du kan sende 😀
Hilsen Janni
Avatar billede claes57 Ekspert
17. november 2018 - 18:11 #4
det kan googles - specielt, hvis det staves "alcohol 120%"
men det var ikke mig, der anbefalede det. Det findes i en freeware-version - men kan kun de første årgange af krypterede cd'er - dets bedste feature er, at det kan lave et image af cd på harddisken, så du kan indlæse og køre spil direkte uden cd isat.
http://www.free-codecs.com/download/alcohol_120.htm
17. november 2018 - 18:14 #5
Det findes også i en 30 day trial version:

http://trial.alcohol-soft.com/en/download_120.php
Avatar billede susej14 Novice
17. november 2018 - 18:26 #6
Tusind tak for hjælpen. Prøver den lige
Mvh. Janni