Avatar billede Urosjokic Juniormester
19. november 2018 - 21:48 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Sort skærm,

Hej,

Jeg havde en computer som virkede fint. Jeg valgt og sælge grafikkortet og efter jeg solgt grafikkortet så kan jeg slet ikke få noget op på skærmen?
HELT sort skærm når jeg tilslutter den via bundkortet?

Jeg har imellem tiden bestilt nyt bundkort og kabinet og flyttet det hele over da jeg skulle have nyt alligvel.

Men stadig sort skærm

Jeg få det grafikkort jeg har bestilt hjem i morgen. Men kan jeg har gjort noget forkert? Synes ellers jeg har gjort alt rigtigt.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. november 2018 - 21:53 #1
Generelt når hardware fjernes fra bundkort er det altid en god ide at fjerne det lille bios batteri, så bundkortet skal genkende hardwaren igen ved en ny opstart. Prøv det.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. november 2018 - 22:49 #2
Man fjerner batteri i 5 minutter og sætter det i igen
Når batteri er fjernet tryk lige på start knappen i 10 sek. så bundkortet aflades.
Avatar billede poko1 Ekspert
20. november 2018 - 10:17 #3
Blot en tanke Hvis du har valgt PCI og ikke internt på Bundkort. "Eksempel"
https://ibb.co/iE5e0L
Avatar billede Urosjokic Juniormester
20. november 2018 - 19:54 #4
Har taget batteriet ud og lade det være ude i 5 min virker stadig ikke. Helt sort skærm?

MSI B450M BAZOOKA Bundkort - AMD B450 - AMD AM4
og CPU er 1700x Ryzen 7

Har i andre forslag måske noget jeg har glemt?
Avatar billede 220661 Ekspert
20. november 2018 - 20:00 #5
#3 ?
Avatar billede Urosjokic Juniormester
20. november 2018 - 20:03 #6
Kan slet ikke komme ind i BIOS hvis du snakker om jeg skal prøve ? :)
Avatar billede poko1 Ekspert
20. november 2018 - 20:12 #7
Hvis batteriet har været ude burde Bios tilstanden være Default  og altså bruge Bundkortets GPU. Men der må ikke sidde et  Grafikkort i nogen af portene
Avatar billede Urosjokic Juniormester
20. november 2018 - 20:16 #8
Der er ikke noget grafikkort i. Så jeg prøver at tage batteriet ud igen og tjekker om alt er som det skal være men har jeg gjort efterhånden mange gange.

Men har først købt et bundkort for min ven og det bundkort skulle først updatere bios før det ville virke med hans CPU. Kan det være noget ligende her?
Avatar billede poko1 Ekspert
21. november 2018 - 09:39 #9
Du kan jo ikke opdatere BIOS Da du jo ikke kan se den!
Avatar billede 220661 Ekspert
24. november 2018 - 07:40 #10
Jeg er enig i #7, og det er det der foregår i #1 når batteriet udtages og man dræner bundkortet for strøm.
I dit tilfælde har den dog været træg til at slette den hardware der var registreret. Godt du fik skærm på igen :-)