Avatar billede RazzP Mester
20. november 2018 - 14:35 Der er 5 kommentarer

Harddisk fejl Samsung TV

Hej.

Jeg har en harddisk koblet til mit TV. Den er stoppet med at virke. Jeg kan se de forskellige programmer der er optaget, men kan ikke få lov til at afspille dem eller optage nye.
Hvis jeg sætter en anden harddisk eller USB pind til kan jeg godt optage og afspille på den nye enhed.
Er der mulighed for at kopier det over på en anden harddisk inden jeg formater den?
Avatar billede 220661 Ekspert
20. november 2018 - 16:12 #1
Problemet med disse diske er at Windows ikke kan se filerne, så den eneste mulighed er måske at klone disken over. Men ingen garanti herfra at det virker.
Avatar billede poko1 Ekspert
20. november 2018 - 16:36 #2
Det er rigtigt at Windows ikke kan læse filerne men Windows kan se disken
og hvis dit Samsung har 5V Usb så brug den ellers skal du bruge et USB Y Kabel
https://ibb.co/dEFxn0
Avatar billede puren Ekspert
20. november 2018 - 20:23 #3
ja da self kan du kopier det over.. windows kan bare ikke finde ud at læse linux EXT4 så du skal starte din computer op på en linux live.. så kan du kopier filerne fra den gamle disk over på den nye
Avatar billede RazzP Mester
18. december 2018 - 12:58 #4
#3 er det en bestemt version af Linux live jeg skal bruge eller bare den nyeste?
Avatar billede puren Ekspert
18. december 2018 - 13:22 #5
kubuntu  minder nok mest om Windows, men ja bare brug latest and greatest version

Programmet Rufus kan næmt lave en usb pen ud af det ISO du henter