Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
21. november 2018 - 20:20 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

"Babylon Berlin" - Årstal ?

DR2 sender, Onsdag serien :
"Babylon Berlin" ...

Ved nogen, hvilke årstal de 8 afsnit handler om ?
1, 2, 3 , 4 ,5 ,6 ,7 , 8 ?
*
Venlig Hilsen * Jørn *
Avatar billede ErikHg Ekspert
21. november 2018 - 20:37 #1
Jeg har fundet noget her:

https://digitalt.tv/tv-streaming/babylon-berlin/

Der står noget  med 1929. Håber det kan hjælpe :-)
Avatar billede poko1 Ekspert
22. november 2018 - 07:38 #2
Babylon Berlin er en tysk tv-serie fra 2017 produceret for Sky 1. Serien følger kommissær Gereon Rath, der efterforsker forbrydelser i tyvernes Berlin. Wikipedia
Første afsnit: 13. oktober 2017

Antal afsnit: 16
"Babylon Berlin" wird ab 2. Januar 2019 wiederholt!
<                      Bliver fra                        Gentaget >
Avatar billede poko1 Ekspert
22. november 2018 - 07:39 #3
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
22. november 2018 - 08:44 #4
MANGE = t a k
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
23. november 2018 - 11:54 #5
Tak ErikHg + poko1 .... God hjælp. TAK til jer
Avatar billede prox1 Forsker
24. november 2018 - 20:49 #6
Kan lige tilføje at Serien viser historisk korrekte begivenheder
Den 1. maj 1929 i Berlin, havde voldelige stridskampe mellem politiet og medlemmer af det tyske kommunistparti (KPD), især Røde Kæmpeforbund (RFB).

Berlins politiets superintendent erklærede undtagelses tilstand i arbejdern distrikterne Wedding og Neukölln.

13.000 politimænd blev indsat Efter tre dage med kampe er der 33 døde og over 200 sårede.

Denne hændelse, blev husket som Blutmai ("Blod Maj"), og forårsagede, at den preussiske regering, ønskede at forbyde RFB.

Yderlige så er der også en 'årgang 2' af serien, som sendes på bla. svensk tv :)
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
24. november 2018 - 20:52 #7
Tak prox1