Avatar billede Hey123 Juniormester
22. november 2018 - 20:09 Der er 7 kommentarer

Lyden virker ikke

Hej,
jeg har en bærbar computer som er 2,5 år gammel. Lyden på min bærbar virker ikke, hver gang jeg rykker eller løfter min computer, så laver den en mærkelig lyd og derefter virker lyden ikke længere... sommetider får jeg blue screen of death pga. det. Jeg blev træt af det, så det endte med at jeg deaktiverede lyden indeunder enhedhåndtering. Og efter lang lang laang tid har jeg aktiveret lyden igen, men den registrerer ikke nogle lyd-output.
Skyldes det løse kabler i computeren? Hvis ikke, hvad kunne det så være?
Hvis jeg sender den til reparation, hvor meget kommer jeg ca. af med? Det drejer sig om en Asus X555UA.
Tak på forhånd
Avatar billede milter Ekspert
22. november 2018 - 20:27 #1
Er det lyden fra højttalerne i computeren eller via headset, det ikke virker? Eller begge?

Det, at fysisk påvirkning fremkalder fejlen, tyder på en mekanisk fejl, dvs. det ikke har  noget med software at gøre. Du skal nok betale omkring 500 kr pr time hos en reparatør. Jeg tør ikke sige noget om tidsforbrug på en sådan raparation, men mon ikke 2 timer kan gøre det?
Avatar billede 220661 Ekspert
22. november 2018 - 21:11 #3
Ja og et headsæt burde vel også kunne sættes til usb lydkortet skulle jeg mene.
Avatar billede Hey123 Juniormester
22. november 2018 - 22:21 #4
Ja, det er højttalerne fra computeren der ikke virker. Derudover virker aux hellere ikke, så kan ikke bruge et headset.
Avatar billede Hey123 Juniormester
22. november 2018 - 22:22 #5
Men er du sikker på at jeg skal af med ca. 1000 kr?
Avatar billede 220661 Ekspert
23. november 2018 - 08:45 #6
Man får ikke lavet meget for 1000 kr. Og er der hardware der er defekt på bundkort er det sikkert nyt der tæller og så bliver det måske 2000 i stedet
Avatar billede Hey123 Juniormester
23. november 2018 - 09:18 #7
Så betaler det sig ikke at lave den, men købe et nyt istedet