Avatar billede KWIversen Praktikant
23. november 2018 - 16:55 Der er 10 kommentarer

Langsom downloadhastighed trods 300 Mbps

Hej,

Jeg oplever at min computer downloader forholdsvis langsomt ift. hastigheden på mit internet (1-5 MB/s). Potentielt skulle min forbindelse kunne klare meget mere. Jeg har kablet min computer, og kørt en speedtest som siger +/- 300 Mbps (op og ned). Jeg har lavet en speedtest af min HDD, og det ser også fint ud, så jeg kan ikke forstå, hvad der skulle bevirke at jeg ikke er i stand til at downloade hurtigere.
Jeg bruger download til Steam og Origin, og det er her problemet irriterer mig mest. Jeg har ændret indstillingerne i Steam og Origin, efter de råd jeg har kunnet finde. Desuden skal det siges at det er som om at det gradvist er blevet langsommere, da jeg tidligere har haft meget mere fart på.

Hvad kan årsagen til ovennævnte være, og hvordan løser jeg det?
Avatar billede KWIversen Praktikant
23. november 2018 - 17:12 #1
Bonusinfo - har lige downloadet en driver igennem Geforce Experience med 17,5 MB/s, så det må have noget med Origin og Steam at gøre.
Avatar billede claes57 Ekspert
23. november 2018 - 17:22 #2
jeg har oplevet fald i download efter win 1809 versionen (fra 80 til 55) og regner med, at der kommer en win-opdatering, der klarer det (ikke win enheder kører som vanligt med 80) - ellers må jeg nok igennem en reinstallation af dyret.
Avatar billede nopsen Ekspert
23. november 2018 - 17:27 #3
#1
hvis en speedtest viser du har fuld hastighed, er det som du siger det sted du henter fra, som har begrænsningen.
det kan du ikke gøre noget ved.
Avatar billede Slater Ekspert
23. november 2018 - 17:55 #4
Jeg downloader dog med fuld hastighed fra Steam lige nu. Kan være en dårlig CDN server du har ramt, men det virker underligt. Jeg får altid fuld hastighed fra Steam.
Avatar billede milter Ekspert
23. november 2018 - 19:50 #5
Lige et forsigtigt spørgsmål: Du er vel klar over forskellen mellem Mb/s og MB/s?
Avatar billede milter Ekspert
23. november 2018 - 20:15 #6
Og så har jeg lige checket min egen hastighed på min Win10 version 1803 (ref #2) på en YouSee forbindelse. På alle sites, hvor jeg har testet download, er hastigheden gået ned med 30-40 % i forhold til tallene for ca. 3 måneder siden.

Wow!

Gad vist, om YouSee sender mine manglende MB ud til deres aktionærer, eller ...?
Avatar billede puren Ekspert
23. november 2018 - 20:54 #7
Selv om du kan modtage med 300 Mbit kan dem der skal sende dig dataen så sende med 300 Mbit
Avatar billede nopsen Ekspert
23. november 2018 - 21:06 #8
#7
det er jo det jeg skriver #3
Avatar billede milter Ekspert
23. november 2018 - 21:15 #9
En rettelse til mit indlæg #6.

Downloadhastighed er faktisk gået ned med over 50% efter test på flere sider.
Avatar billede claes57 Ekspert
23. november 2018 - 21:24 #10
Man skal holde øje med yousee...