Avatar billede rjb90 Juniormester
24. november 2018 - 20:41 Der er 2 kommentarer og
3 løsninger

opgradering af lenovo Y710 cube-15ish

min cpu siger den køre 100% når jeg spiller pubg. (intel core i 5 6400)
er det godt eller skidt. har ingen forstand på computer kan bare godt lide at spille. kan jeg opgrader til en beder. fx. AMD Ryzen 5 2600.  uden jeg skal til at skifte motherboard og strømforsyning.
Avatar billede Slater Ekspert
24. november 2018 - 20:58 #1
Nej, du kan absolut ikke skifte CPU fra Intel til AMD uden at skifte motherboard. De bruger helt forskellige sockets.

Og nej, det er ikke en god ting at den bruger 100% CPU. Det undrer mig dog at den gør det. Det er ikke en dårlig CPU, grafikkortet er som regel flaskehals, og et RX 480 er relativt set en dårligere GPU end en 6400 er CPU, så jeg ville klart tro flaskehalsen var i GPU'en.

Er du sikker på det er spillet der bruger så meget CPU, og ikke noget andet i baggrunden?
Avatar billede rjb90 Juniormester
24. november 2018 - 22:24 #2
Tsl Game som pubg køre under bruger 83,1% af cpu
system 4,8
killer network service 4,0
og så er der en masse små programmer som bruger 0,1-2% jeg ikke ved hvad er som var på computeren

kan ikke lige sætte billede ind af joblisten
Avatar billede rjb90 Juniormester
24. november 2018 - 22:53 #3
og i cs køre cpu fra 60 til 75% og gpu¨en kom op på maks 43%
Avatar billede Slettet bruger
25. november 2018 - 04:55 #5
problemet er ikke cpu, men at spillet er dårligt lavet