Avatar billede Søren Madsen Novice
25. november 2018 - 01:36 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Page speed

Jeg er udvikler af siden https://fundraising.how/da-dk/ og forsøger at optimere page load. Ifølge forskellige page speed checkere såsom https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/ trækker scripts kørende i baggrunden page load ned, såsom nedenstående:

…scripts-compressed/common-49e2bd9…-min.en-US.js
(static.squarespace.com)

Nogen bud på hvordan siden kan optimeres yderligere i Squarespace? Squarespace mente ikke der var noget de kunne gøre.
Avatar billede ejvindh Ekspert
25. november 2018 - 09:20 #1
Har du mulighed for at sætte et async på dem, eller lægge dem senere ind i din html, kan det give noget:

https://flaviocopes.com/javascript-async-defer/
Avatar billede Søren Madsen Novice
25. november 2018 - 10:01 #2
Hej Ejvindh,

Det er en spændende artikel. Vil du mene "async" er tilstrækkeligt eller er det klogt også at specificere "defer"?
Avatar billede Slater Ekspert
25. november 2018 - 11:32 #3
Async er bedre end defer, performancemæssigt. Grunden til at bruge defer i stedet, er hvis man har flere filer og indlæsningsrækkefølgen er vigtig, som den ofte er. Så kan async ikke bruges, da man ikke ved hvad der bliver færdigt først.
Avatar billede ejvindh Ekspert
25. november 2018 - 12:57 #4
#2: Det kunne jeg ikke have svaret bedre på end #3 :)
Avatar billede Søren Madsen Novice
25. november 2018 - 13:44 #5
Mange tak for dit input her, Slater. Jeg forstår, at forfatteren til den af Ejvindh fremhævede artikel ligeledes mener, at det i de fleste tilfælde er bedst praksis med Async. Jeg vil se hvor langt jeg kan gå i henhold til at anvende Async på vores tidligere nævnte webadresse, og vende tilbage, hvis der er positive speed load forbedringer.