Avatar billede Kira Gulløve Mester
25. november 2018 - 08:20 Der er 3 kommentarer

Ps4 problem

Hejsa allesammen ;-) Først tak fordi jeg måtte være medlem har gruppen. Jeg har et dillemma jeg rigtig godt kunne bruge sparring på, da jeg ikke er særlig ferm til PS4 – og jeg har en søn som rigtig gerne snart vil spille ps4 igen.
Jeg har den her PS4 hvor jeg længe har haft et bøvl med jeg får meddelelsen at mit joystick er løbet tør for batteri men den ladede ikke når den var i USB. Jeg prøvede at skifte ledning men dette hjalp ikke, så jeg måtte konstatere det var mit joy stik det var galt med.
Jeg købte så et nyt joystick til min søn. Satte joysticket til men der sker ingenting og den vil ikke parre med min ps4. Joysticket blinker blåt men jeg kan ikke få forbindelse til min ps4 (og det burde ikke være raketviden skab i min terminologi).
Jeg har købt et Keyboard + mus til min søn i fødselsdagsgave. Jeg forsøger at sætte det til og følgende sker: Keyboardet virker når jeg sætter det i UBS udgangen men musen registreres ikke (Jeg har tjekket på min pc om det virker og det gør det).
Gør jeg noget forkert? Eller nogle som har nogle gode bud – det virker lidt som om det er min ps4 forbindelse og USB der slår fejl.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
25. november 2018 - 10:37 #1
Hvilke spil forsøger du dig med? Spillet skal jo som minimum være forberedt for tastatur og mus, ellers sker der ikke meget.

I forhold til joystick, skal det tilsluttes USB og så trykkes på PS-knappen, så burde det forbinde.

Afhængig af alder (og jo bestemt også, hvor længe et joystick har ligget uden ladekabel), kan batteriet i det blive sløjt.
Avatar billede Kira Gulløve Mester
25. november 2018 - 10:50 #2
Fortnite - som jeg kunne læse skulle det være okat at bruge mus os keyboard til .

Jeg har forsøgt naturligvis at trykke på Ps4 knappen, den blinker bare blåt O.o

Problemet er jeg har forsøgt 4 forskellige controllers (2 af dem har været helt nye). Noget siger mig det burde ligge i selve consollen eller?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
25. november 2018 - 11:04 #3
Hvis du, med kabel imellem controller og PS4 (!), med det samme du trykker på PS-knappen ryger videre til brugervalg, så burde USB-porten være ok. Du har i øvrigt 2 foran på en "almindelig" PS4 og en ekstra bagpå en Pro.