Avatar billede lurup Ekspert
25. november 2018 - 20:23 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Problemer med fiber forbindelse (Fibia)

Jeg har en ven fra Maribo der har daglige problemer med sin fiberforbindelse fra Fibia.
Han bliver smidt af nettet hvor anden minut. slukker og tænder kan for router virker det fint til han slukker for sin pc. Dagen efter er det samme problem til han slukker  og tænder for routerén igen.
Avatar billede jk45 Forsker
25. november 2018 - 20:27 #1
Der er rigtig mange i  maribo  der oplever store udfordringer. Af en eller anden grund har de store problemer der. Der er kun en ting at gøre, bliv ved med at fejlmelde.Kører han trådløst via deres boks så prøv med en anden router efter fiberboxen for det de leverer med er i den grad ringe
Avatar billede lurup Ekspert
25. november 2018 - 20:30 #2
Han bruger dette
TP Link AC750
udbyderen er Fibia / WAOO
Avatar billede puren Ekspert
25. november 2018 - 23:35 #3
Prøvet med en anden router?
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2018 - 05:01 #4
#1 kontakt fibia
#2 de routere firmaerne udleverer er som regel noget billigt skrammel. køb en ordentlig router, f.eks af mærket Netgear
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2018 - 05:15 #5
#3 indsæt google, 8.8.8.8 som primær DNS.
når du mister forbindelsen, skyldes det at du mister dit ip nr.
hvis det blot er fibia dns server som er meget ustabil, kan dette undgås ved at bruge en anden dns.. (google)
Avatar billede lurup Ekspert
27. november 2018 - 11:26 #6
Tak for hjælpen. lukker her da jeg tror det er en anden problem med router