Avatar billede Per Frits Juniormester
25. november 2018 - 20:57 Der er 12 kommentarer

USB strømstyring

Hej,
Når jeg sætter min computer (Windows 10) i slumre tilstand lukker det hele ned, men kort efter starter min eksterne USB HD op igen. Hvordan undgår jeg det?

På forhånd tak
/Per ☺
Avatar billede poko1 Ekspert
25. november 2018 - 22:21 #1
Hej.
Prøv at gå i BIOS og se om du et sted har noget der hedder Wake up - on  Lan / Keyboard / USB eller andre Wake up tilstande så disable dem
Avatar billede puren Ekspert
25. november 2018 - 23:47 #2
er det en med sin egen strømforsynning eller??
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2018 - 11:24 #3
På min Asus bærbar med Windows 10 har jeg sat 2 eksterne HDD til.
En Toshiba flash og en Samsung SSD.
Ved dvale slukker lyset på Toshiba, men lyset i Samsung forbliver tændt.
Men måske er det bare et våge lys? Man kan jo ikke mærke hvad der sker inde i en SSD. Er din PC en bærbar? og har du prøvet den HDD på en anden PC?
Avatar billede Per Frits Juniormester
26. november 2018 - 11:43 #4
@puren - Min HD er har sin egen strømforsyning.

@valby39 - Det er ikke en SSD jeg har, men en Seagate Backup Plus 4TB 2.5" HDD
Min PC er en Bærbar https://www.asus.com/dk/Laptops/ROG-G752VS/specifications/
- og ja, jeg har brugt den sammen med en anden hvor det ikke var noget problem.
Avatar billede poko1 Ekspert
26. november 2018 - 11:55 #5
Trækker Mig
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2018 - 12:16 #6
Det kan være fejl i strømstyring. Har du prøvet fejlsøgning? (Start / fe)
Avatar billede puren Ekspert
26. november 2018 - 12:31 #7
Der findes så mange controller af den type og de har alle deres plusser og minusser, den du har spinner ikke disken ned, som du tolker negativet.
Avatar billede Per Frits Juniormester
26. november 2018 - 12:43 #8
@puren - Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener med "Spinne ned", men hvis du mener at disken ikke holder op med at arbejde er det ikke korrekt. Den står helt stille når og slukker lampen når den ikke er i brug (mens jeg arbejder på computeren) Og når jeg så har brug for en fil der ligger på den, bruger den lige 10 sekunder på at starte op. Er det det du mener med "Spinne ned"?
Og det samme sker når jeg sætter min pc i slumre tilstand. Og så er det så at den starter op igen og bliver ved med at kører indtil jeg starter min PC hvorefter den så lukker ned indtil jeg skal bruge den.... meget underligt :-)
Avatar billede puren Ekspert
26. november 2018 - 12:47 #9
Ja disk pladerne inde i den køre stadig rundt
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2018 - 13:23 #10
Har lige taget min SSD fra slumre. Den var lunken, så den har altså været aktiv
under slumring.
Avatar billede finb Ekspert
27. november 2018 - 10:07 #11
Simpel el-skinne til pc, der slukker printer o.a.,
når pc sover
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2018 - 11:58 #12