Avatar billede ErikHg Ekspert
26. november 2018 - 09:58 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Hard reset af Samsung J5 6

Da der har været problemer med en masse spammails og blokerede mails pludselig er dukket op igen, ifm. YouSee´s "opgradering" i dette efterår, der nu nogenlunde styr på indkomne mail på min PC med Windows 7 OS  og Outlook 2010 mail-program. Desværre kan jeg ikke sige det samme om min Samsung J5 6 mobil, idet det stadig vælter ind med mails, som jeg har blokeret i indstillinger på YouSee´s side.
Jeg har prøvet at gå ind i indstillinger  på mobilen, men uden held. Mobilen har Android men skidtet driller, og jeg er ved at være meget træt af alt det bøvl,
Håber at der er nogen her på eksperten, der kan komme med en løsning.
Jeg har været ind på YouTube men heller ikke der, har jeg kunnet finde nogen løsning. Jeg ville "hard resette" mobilen, med heller ikke det har kunnet lade sig gøre :-(

På forhånd tak.
En frustreret mobilbruger.
Avatar billede INK Ekspert
26. november 2018 - 11:46 #1
Jeg har selv oplevet en del problemer med YouSee mail de seneste dage. Fik bl.a. genfremsendt alle mails fra serveren. Det giver lidt slettearbejde 😀.

Nu kører alt dog ok igen. Webmailsiden er blevet opdateret (til det bedre).

For at nulstille din telefon (hvis det stadig er aktuelt) skal du selvfølgelig først lave en back-up af kontaktpersoner m.m.m. . Du har vel en google konto tilsluttet og backerup til denne (kan også være en Samsung konto).

Følgende står i manualen, som jeg fandt via Google:

Backup og nulstil
Skift indstillingerne for administration af indstillinger og data. På indstillingsskærmen trykkes på Backup og nulstil.
• Sikkerhedskopier mine data: Sikkerhedskopier dine personlige informationer og appdata til Samsungs server. Du kan også indstille enheden til automatisk at sikkerhedskopiere data.
• Gendan: Gendan tidligere sikkerhedskopierede personlige informationer og appdata fra din Samsung account.
• Sikkerhedskopier mine data: Indstil enheden til at sikkerhedskopiere indstillinger og appdata til Google-serveren.
• Sikkerhedskopikonto: Opsæt eller rediger din Google sikkerhedskopikonto.
• Gendan automatisk: Indstil enheden til at gendanne indstillinger og appdata fra Google-
serveren, når apps geninstalleres på enheden.
• Nulstil indstillinger: Genetabler enhedens standardindstillinger uden at slette data.
• Nulstil netværksindstillinger: Tilbagestil indstillingerne for netværkstilslutningen til standardfabriksindstillingerne.
• Nulstil til fabriksstandard: Nulstil indstillingerne til fabriksindstillingerne, og slet alle data.

Håber det hjælper dig på vej.
Avatar billede INK Ekspert
26. november 2018 - 12:43 #2
Denne video viser en HARD RESET
https://www.youtube.com/watch?v=mVPp4D0waz0
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2018 - 13:46 #3
det er da ikke nødvendigt at slette hele telefon, bare fordi den er fyldt med mails ?
marker alle mails, og slet! vupti.

desværre må du lave alle dine blokeringer i yoursee, en gang til.
Avatar billede ErikHg Ekspert
26. november 2018 - 14:55 #4
#3
Nej der ved jeg godt, men det er faktisk det der er problemet. Det vælter ind med mails hver dag, i nogle tilfælde 30-40 stykker fra samme mail adresse samt andre steder fra, så derfor skal jeg slette adskillige gange hver dag og det irriter mig grusomt. Det er lykkes mig at få disse mails blokkeret på min stationære pc, men ikke på min mobil. Mailadressen er kommer omkring 30-40 gang hver dag er: noreply+ekstrabladet"snabel a"livefyre.com.
Avatar billede INK Ekspert
26. november 2018 - 18:11 #5
Du skal blokkere disse mailadresser i din webmail hos YouSee. Markér som spam, så vil du ikke længere modtage dem på nogen af dine enheder.
Avatar billede ErikHg Ekspert
26. november 2018 - 20:45 #6
Jeg har nu taget backup og som sådan kører systemet fint, men når jeg kommer ind på YouSee´s side for at blokere de uønskede mailadresser, så er det at kæden ryger af. Jeg kommer bare ikke videre. Det virker mærkeligt at det skal være så problematisk, at det skal være så vanskeligt at skulle foretage dette. :-(
Avatar billede INK Ekspert
26. november 2018 - 21:04 #7
Du skal gå i indstillinger (for mail) og under indstillinger for spam kan du blokkere.
https://webmail.yousee.dk/mail#2
Avatar billede ErikHg Ekspert
26. november 2018 - 21:20 #8
Det gør jeg også, men på mobilen kommer der bare en vejledning. Siden minder om den på pc´en, men jeg kan ikke aktivere noget...... det er mildt sagt noget værre skrammel. På min bærbare med Win 10 er der hellen ingen problemer, kun på mobilen :-(
Avatar billede INK Ekspert
26. november 2018 - 22:09 #9
Jeg præciserede ikke at du selvfølgelig skal bruge en browser på din pc.
Gå i YouSee webmail. Under mail går du i indstillinger og under mail går du til spam
Avatar billede ErikHg Ekspert
27. november 2018 - 11:05 #10
Hej ink.
Det kører fuldstændig galt det her.
Jeg har indsat tre billeder af skærmen på telefonen når jeg kommer til anvisningen på hvordan man blokerer uønskede mail, men der hopper kæden af......

https://ibb.co/YhvrMg2

https://ibb.co/PGTF6RW

https://ibb.co/Y4CMP0Y

Jeg kan ikke klikke på nogen knapper, da der ingen knapper er at klikke på, så jeg aner ikke hvad jeg gør nu.
Avatar billede INK Ekspert
27. november 2018 - 11:16 #11
Hej Erik,
Du er det helt rigtige sted, men vil alligevel foreslå du anvender en browser på din pc (se #11). Det kunne tyde på, at webmail endnu ikke understøttes fuldt ud på en Android.
Men det virker på en PC/Mac.
Du skriver de uønskede mailadresser og trykker på tilføj. Dette filter virker på mailserveren, og frasorterer allerede her, så det gælder alle dine enheder.
Avatar billede ErikHg Ekspert
27. november 2018 - 13:08 #12
Jeg har været inde på YouSee´s hjemmeside og der står noget med Android, men jeg må indrømme at det med mobiler ikke er min stærke side. Så hellere pc´er, men det er jo meget rart, at kunne tæmme sin egen mobil, således den gør hvad man ønsker, for nogen gange er det som om den lever sit eget liv.
Avatar billede ErikHg Ekspert
27. november 2018 - 16:41 #13
Hej ink

Jeg har prøve igen og igen og igen, uden held. Vil kontakte YouSee support, for det kan ikke være rigtigt at de der gør det så vanskeligt for brugerne som tilfældet desværre er :-(
Giver besked når der er nyt i sagen.
Avatar billede ErikHg Ekspert
27. november 2018 - 19:21 #14
Nu har jeg haft kontaktet YouSee support, og ikke overraskende var det ikke andet end en gang snik og snak der blev lukket ud. De vidste det godt, og teknikkerne er i gang, men nogen tidshorisont kunne de ikke give.
Det er sørgeligt men desværre sandt.
Avatar billede INK Ekspert
27. november 2018 - 22:42 #15
Er det korrekt forstået, at du ikke fik det til at virke på din pc?
Eller er det kun på telefonen det ikke virker?
Avatar billede ErikHg Ekspert
27. november 2018 - 23:33 #16
Det er kun på min mobil, der er problemer. Både på min stationære med Win 7 og på min bærbare med Win 10 virker det.
Avatar billede INK Ekspert
28. november 2018 - 07:19 #17
Det er muligt vi taler forbi hinanden (det beklager jeg), men hvis du i webmail har blokkeret de uønskede mailadresser bør det jo selvfølgelig virke også på din mobil. Der er jo ingen grund til at gå i webmail fra mobilen når det nu ikke virker 😀
Avatar billede ErikHg Ekspert
14. januar 2019 - 21:03 #18
Jeg har klaret problemet med "hard reset" af telefonen.
Problemer med YouSee´s opgradering er derimod endnu ikke løst.
Lukker tråden.