Avatar billede TinaSorensen Novice
26. november 2018 - 15:56 Der er 8 kommentarer

Feedback på design

Hej med jer!

Jeg har en kollega, som har designet https://klimaprofilen.dk/ og i den sammenhæng spurgt mig efter feedback. I stedet for min subjektive mening kunne det være fedt ligesom at samle lidt mere feedback fra andre også, hvorfor I meget gerne må byde ind med, hvad I har af meninger?

På forhånd tak!
Avatar billede Slater Ekspert
26. november 2018 - 16:38 #1
Den skal vist testes lidt mere på mobil - der er nogle slemme fejl. Teaser-teksten i toppen går ud over højde side, og der er ingen margin på indholdet overhovedet.

Generelt er den simpel i udseendet, men rimelig pæn. Dog er der ikke taget særlig meget hensyn til synshæmmede. Tekst oven på billeder er en stor fy-fy generelt, det er næsten umuligt at læse med det mindste synsbesvær, og kontrasten mellem hvid og lysegrøn i felterne under er heller ikke stor nok. Og så bør logoet have en alt-tekst.

Ud over det peger meta canonical på localhost - det er en fejl.

Og så har jeg altid fniset lidt når folk skriver "all rights reserved". Det betyder absolut ingenting, ophavsretten gælder helt automatisk. Det virker uprofessionelt at skrive det.
Avatar billede Slater Ekspert
26. november 2018 - 16:39 #2
højre side* - ikke højde.
Avatar billede Jakobf Juniormester
27. november 2018 - 08:59 #3
Man får en fejlkode 500, når man klikker på virksomheder.

designmæssigt er den meget simpel, men pæn. Det er umiddelbart et plus.
Avatar billede exabb Seniormester
27. november 2018 - 23:44 #4
Hvad er visionen med dette website? Det står der intet om på siden Vores Vision. Derimod står der at klimaet et udfordret osv. men ingen klar vision for KlimaProfilen.
Det må da være det allerførste I skal arbejde med. Hvad er det egentlig I vil med det her? Hvad er det overordnede formål og fordele der skal gøre virksomheder interesserede i at lægge mange oplysninger hos Jer? I skriver forøvrigt heller ikke hvordan I vil opbevare og beskytte data.
I mine øjne et totalt fejlskud der aldrig kommer op at flyve.
Avatar billede kurtba Ekspert
28. november 2018 - 00:37 #5
Der er heller ingen oplysninger om, hvem der står bag klimaprofilen. En person? Flere personer?  En eller flere organisationer? Hvad får firmaet ud af at lægge sine oplysninger ind på klimaprofilen og ikke bare oplyse det på sin egen hjemmeside. Der er jo åbenbart ingen krav, der skal opfyldes for at have en profil på hjemmesiden.
Man skal indsætte klimaprofilens logo på sin egen hjemmeside. Viser det nogen form for certifikkation eller?
Avatar billede Mr. Heldt Novice
13. december 2018 - 14:26 #6
Generelt synes jeg at siderne rent designmæssigt er opsat let og overskueligt. Jeg synes dog footeren/bunden godt kunne trænge til en lille make-over, da den efter min mening falder lidt udenfor resten af designet.
I den forbindelse kunne jeg også godt tænke mig at der var noget mere kontakt-info evt. implementeret i bunden. Jeg kan godt li' hvordan de har gjort på https://filibabba.dk
Her har du hele tiden kontaktinfoen lige ved hånden på hver eneste side. Da Klimaprofilen ikke har behov for det samme indhold i bunden, kunne I evt. Lave en opsætning der hedder Kontakt-info i 1. kolonne. Beskrivelse i 2. kolonne og evt. login-funktion i 3. spalte.
Avatar billede kurtba Ekspert
13. december 2018 - 21:58 #7
Man kan undre sig lidt over, at spørgeren overhovedet ikke har reageret på de indlæg, der er kommet.
Avatar billede Slater Ekspert
13. december 2018 - 22:49 #8
#7: Der er heller ikke ændret noget på siden. Ikke at de nødvendigvis skal tage vores råd, naturligvis, men heller ikke den meta canonical eller for brede mobiltekst, der var deciderede fejl, er ændret. Det virker til at projektet er gået lidt i stå.