Avatar billede gini Juniormester
26. november 2018 - 16:56 Der er 6 kommentarer

Efter Windows10 opdatering problemer med netværk

Efter sidste opdatering af Windows10 var der pludselig problemer med at komme på nettet. Jeg rodede med problemet - kom på, og faldt så af efter ganske få minutter. Dette er mere end en uge siden. Mærkeligt nok virkede nettet pludselig en hel dag.... men næste dag var der igen problemer.
Jeg sætter hver gang Windows netværksdiagnostering til at undersøge det, og der kommer så beskeden "Standardgatewayen er ikke tilgængelig" og jeg er på nettet, men det tager meget længe at komme på en webside, og så forsvinder opkoblingen igen. Når jeg foretager yderligere diagnostisering, kommer beskeden, at det bekræftes, at jeg har adgang til visse websteder.....  Jeg vælger så at få diagnostiseret  netværkskort og der spørges så om hvilket kort:

Ethernet
LAN-forbindelse
Wi-Fi 3
Alle netværkskort

Jeg vælger Alle netværkskort, og der bliver så igen skrevet "Standardgatewayen er ikke tilgængelig".
Jeg ville blive glad for en løsning på dette problem - tak.
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2018 - 17:07 #1
#1 geninstaller din bundkort+netkort driver
#2 brug en dns du ved der virker

(når du ryger af og en webside ikke virker, er det dns der er nede)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
26. november 2018 - 17:23 #2
Har du prøvet at genstarte din router? - det lyder som om den hænger...
Avatar billede gini Juniormester
26. november 2018 - 17:34 #3
Hvor finder jeg min bundkortdriver ? Min netkortdriver har jeg på dvd.

Jeg har prøvet at genstarte routeren, og den virker fint på mobil, tablet og min gamle PC.
Avatar billede gini Juniormester
26. november 2018 - 20:52 #4
Der bliver også skrevet "Har nulstillet Wi-Fi3 kortet" og så virker nettet en del minutter.
Kan det have noget at gøre med mit avg antivirus program eller Zone labs ??
Avatar billede ole_madsen Ekspert
26. november 2018 - 21:36 #5
Det kan sagtens være en firewall der driller - prøv at se om du kan slå ZoneAlarm i "Gaming mode" eller "Silent", eller hvad de efterhånden kalder det.

Ser det ikke ud til at virke, så prøv det samme med AVG.

Virker det stadig ikke, ville jeg prøve at afinstallere ZoneAlarm. Og bagefter AVG.

Windows har selv indbygget firewall og antivirus der træder i kraft, hvis der ikke er andet på maskinen. Godt nok kun basal beskyttelse, men trods alt noget. Og anser Windows en af dine programmer som defekt, kan den godt finde på at aktivere sig selv, og så er helvede løs...
Avatar billede gini Juniormester
27. november 2018 - 20:26 #6
Har nu prøvet at sætte Zone labs i Gaming mode og det samme med AVG. Det hjalp desværre ikke.
I morges gik jeg så dybere ind i problemet, og da jeg fik oversigten over opkoblingen på skærmen, gik jeg det igennem uden at ændre noget og lukkede med OK. Så kom jeg pludselig på nettet og blev der.....  Der må være en hurtigere måde at gøre det på, så nu vil jeg gå videre, men tak for Jeres råd.