Avatar billede Nic0 Juniormester
28. november 2018 - 11:47 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvad betyder det?

Jeg har speccy åbent ( det er et program der viser hvilket komponenter der ligger i din computer, hvis du ikke vidste det ) og ligger mærke til at der står "%1 Chipset" ud for mit motherboard, inde i programmet.
Er der nogen der ved hvad det betyder og hvorfor det står der?

Specs:

CPU Intel core I7-3770 3.40GHz

RAM 8 GB

Motherboard P8Z77-M

Grafikkort 2047MB NVIDIA Geforce GTX 760 MSI

111GB Samsung SSD 840 EVO 120GB (SATA (SSD))
931GB Western Digital WDC WD1002FAEX-00Z3A0 (SATA)
Avatar billede Slater Ekspert
28. november 2018 - 12:29 #1
Jeg vil tro det er noget string substitution der er gået galt.

Programmet skriver "%1 Chipset" for at det senere kan udskifte %1 med navnet på din onboard GPU, så der f.eks. kommer til at stå "Intel 4000 Chipset", men enten har din motherboard ikke en onboard GPU eller også kunne Speccy ikke finde navnet på den, og så har den fejlagtigt udskrevet en streng der ikke skal bruges, uden string substitution udført.

Det betyder ingenting i så fald. Det er bare en fejl i Speccy.
Avatar billede Nic0 Juniormester
28. november 2018 - 12:34 #2
Okay tak slater for dit hurtige svar.

Er glad for det bare er en fejl i speccy og ikke i min pc :)
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2018 - 13:12 #3
det kan jo være fordi speccy ikke kender chipsettet. jeg tror ikke på at det kender al hardware i hele verden....
Avatar billede falster Ekspert
28. november 2018 - 13:46 #4