Avatar billede crasser83 Praktikant
28. november 2018 - 14:39 Der er 5 kommentarer

Selvbyg computer

Hej Eksperter!

Jeg ønsker hjælp til at se om kompatibilitet og gode råd ang. en opgradering af mit nuværende system.

Har kigget på følgende:

Bundkort:
-  ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING, S-1151 ATX, Z390, DDR4, 2xPCIe-x16, 2xM.2

Processor:
- Intel Core i9-9900K 3.6GHz, Box

GPU:
- Geforce GTX AORUS EXtreme 1080TI(Har jeg i forvejen)

HD:
- SAMSUNG 970 EVO 1TB M.2-NVME SSD
Har desuden en del gamle SATA som bare skal fungerer som backup og lagerdiske(én intern og 3 eksterne)

RAM:
-HyperX Fury DDR4 3466MHz 32GB(2x16)

Køling:
- Nzxt Kraken X62 RGB v2(vandkøling)

Strømforsyning:
- EVGA Supernova G2 1600W strømforsyning

Kabinet:
kommer fra en
-Lenovo Erazer X510( Har jeg og her er jeg mest i tvivl) skal der kæbes et nyt og så evt.:
- Phanteks Eclipse P400 Glass
Blæsere: 1x120mm front, 1x120mm bag, ATX, m-ATX, m-ITX, Anthrasite Grey, TG

Hvordan ser det ud? Og den skal selvfølgelig være "fremtidssikret" så vidt muligt for en PC
På forhånd mange tak for jeres hjælp.
Mvh
Christian
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2018 - 15:56 #1
det er jo en monstercomputer :)
det kan vel næppe gøres bedre.

du skal bare lige checke ram.
der står at bundkortet kan bruge:

DDR4 4266 MHz+ (O.C.)
‧ 4 x DIMM, dual-channel
‧ XMP Support

så det vil sige du kan opgradere den ram en smule.

ellers ser det fint ud.

kabinet: bundkort sku gerne passe med hullerne..
men vær sikker på du har det antal harddisk bays som du ønsker
Avatar billede crasser83 Praktikant
28. november 2018 - 16:01 #2
Dvs at du mener der er bedre, betalige ram derude? Synes de virker som pænt gode. Eller tænker du rent opgraderingsmuligheder?

Det gamle kabinet?

Og harddisk bay? tænker du til de interne diske?
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2018 - 16:17 #3
nej, jegt henviser til at bundkortet kan klare flere ghz på rammen, end dem du har fundet frem til.

nej, indbyggede pladser til harddiske.
hvis du kun har 4, men skal bruge 6, må du jo skaffe nyt kabinet :)
Avatar billede crasser83 Praktikant
28. november 2018 - 16:27 #4
Men dem jeg overvejer er da i fin stand? Prisen stiger med 50% fra ca 2800 som jeg har valgt til 4800 for nogen med 4000ghz.

Som det her?
Phanteks Eclipse P400S Glass Silent og måske med denne cooler?
Corsair Hydro Series H100i PRO Liquid CPU Cooler
30. november 2018 - 01:59 #5
Det giver ingen mening at betale den store merpris for at øge hastigheden på rammene- ikke når vi er helt deroppe i forvejen! Over 3000 mhz. skal der ekstreme setups til, for at der kan måles ret meget reel forskel på ydelse. Vælg med fordel nogle ram der kan håndtere lidt flere volt, for der kan nemt hentes lidt hastighed på fx 3200 mhz. ram ved at nedjustere timings, fx fra cas16 til 19 or so. -det er minimalt hvad der kan måles af latency drops,til gengæld opvejes det af gevindst på ren core speed.

Eneste bemærkning jeg vil knytte er, at jeg personligt ville købe nogle kick-ass G-skill ram og smide den EVGA psu af helvede til. Men det er mest mine personlige præferencer, hvorfor de ikke er hundrede procent objektive. Dog er der ingen mening i at køre med den 1600w PSU- gå efter en Seasonic focus plus gold omkring de 1000w -eller alternativt, en Corsair HX series. Billigere og meget bedre!

Ellers er det svært at sætte en finger på ret meget; som #1 siger det, så er det en satan af en maskine og hvis det er hvad du gerne vil have, så er du godt på vej.