29. november 2018 - 08:11 Der er 10 kommentarer

Skifte email server uden at miste gamle mails

Hej.

Jeg har netop flyttet min hjemmeside fra Surftown til UnoEuro. Det betyder jo selvfølgelig, at jeg skal have ændret opsætningen af min mail i Outlook. Men jeg vil ikke miste de gamle mails. Hvordan gør jeg det så? Hvis jeg ændrer ind- og udgående server, så forsvinder de mails, der lå på den gamle server vel?

Mvh Daniel
Avatar billede poko1 Ekspert
29. november 2018 - 09:00 #1
Hvis du har Windows 10 Mail så prøv om de bliver overført.
https://ibb.co/Dg4yssT
29. november 2018 - 09:03 #2
Det er desværre ikke Windows 10 :/
Avatar billede INK Ekspert
29. november 2018 - 09:17 #3
Hvilken Outlook taler vi om? Er det Office Outlook 2007, 2010, 2013 ??
I givet fald gemmes alle dine arkivmapper i en *.pst fil, der ligger på din pc.
Tøm indbakken ved at arkivere i arkivmapperne. Så gemmes de i pst-filen og mistes ikke. Hvis du vil gå med livrem og seler, tager du en kopi af filen inden du ændrer opsætning.
Avatar billede poko1 Ekspert
29. november 2018 - 09:20 #4
Avatar billede claes57 Ekspert
29. november 2018 - 09:34 #5
Man kunne oprette en gmail, og integrere sin nuværende konto i den. Når den nye konto så laves, så integreres den, og data ligger fast hos google.
Bare en tanke - har ikke testet, om det virker IRL
Avatar billede acore Ekspert
29. november 2018 - 09:40 #6
Avatar billede acore Ekspert
29. november 2018 - 10:00 #7
(kræver selvfølgelig, at du benytter IMAP og ikke POP)
Avatar billede mort1 Ekspert
29. november 2018 - 12:37 #8
#3 ink spurgte hvilken Outlook der er tale om - det er ret vigtigt, at vi får den oplysning for at kunne hjælpe dig videre !
29. november 2018 - 17:14 #9
Hej allesammen. Vi endte med at skifte tilbage til det gamle mailhotel, og dermed fandt en genvej. Men tusind tak for alle svar!
Avatar billede acore Ekspert
29. november 2018 - 18:13 #10
Jamen, det er vel også en slags løsning, selv om jeg har svært ved at følge logikken her.