Avatar billede Chippo Novice
29. november 2018 - 17:50 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Uniblue

Virker ikke mere efter hensigten. Prøver at kontakte dem som jeg gjorde tidligere men hele deres kontaktflade er fjernet. hænger på en årsabonnement sidst betalt i sept. 250.--kr . er der nogen derinde som ved mere end det man kan læse sig til. Hvordan river jeg mig løs fra denne aftale når jeg nu ikke kan kontakte dem, og hvordan afinstallerer man en sådan en ?
Da må være mange brugere som er i samme båd.
Med venlig hilsen
Jørgen Buser
Avatar billede 220661 Ekspert
29. november 2018 - 17:57 #1
Med hensyn til de penge du har i klemme ved jeg ikke noget om.

Selve programmet kunne du prøve at fjerne med Revo Uninstaller free.
https://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html
Programmet her bruger først den almindelige process, men herefter vælger man at scanne efter efterladenskaber både i filer/mapper samt registeret.
Så er det forhåbentligt væk.
Personligt har jeg for mange år siden haft en prøve version nede med en registry booster fra Uniblue, men måtte fjerne den da programmet gjorde at computeren ikke kunne boote bagefter. Heldigvis havde jeg et Image jeg kunne køre tilbage på pc så jeg hurtigt fik den op at køre igen.
Bruger kun CCleaner nu som oprydder på mine computere. Og den har aldrig lagt mene computerte ned.
Avatar billede milter Ekspert
29. november 2018 - 18:21 #2
Jeg er helt enig med 220661, også i hans omtale af CCleaner. Prøv at læse linket herunder:

https://www.uniblue.com/

We are hereby announcing that after 15 years helping people improve their PC performance and stability, we will be discontinuing our operations on December 14th, 2018.
Avatar billede Chippo Novice
29. november 2018 - 18:33 #3
Fordi jeg afinstallerer dette program kommer de jo alligevel til næste år og vil have de kr 250 hvordan stopper jeg det når der er ingen kontaktflade
Med venlig hilsen og tak for hurtig tilbagesvar
Avatar billede 220661 Ekspert
29. november 2018 - 18:35 #4
Hvis de trækker automatisk gennem din bank, skal du have denne transaktion stoppet/slettet så de ikke kan gøre det.
Avatar billede milter Ekspert
29. november 2018 - 18:41 #5
Uniblue skriver i mit link i #2: "[i]... you will now be able to enjoy a lifetime license of the software at no additional subscription charge[i/]. Det betyder i min oversættelse, at du kan blive ved med at bruge det produkt, du har på din computer uden ekstra omkostninger, så længe du vil. Men, der vil ikke komme nogen former for opdateringer, som f.eks. kan beskytte din computer mod nye websites eller virusformer fremover.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. november 2018 - 18:41 #6
Så lige denne artikel https://www.version2.dk/artikel/dansk-microsoft-boss-langer-ud-efter-tvivlsomme-registry-cleaners-43278 Passer meget godt med det tidspunkt hvor jeg testede programmet.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. november 2018 - 18:44 #7
#5 Det gør jo slet ikke programmet bedre :-(
Det er og har hele tiden været noget skrammel. Der er heller ikke (eller har været) nogen dansk support side.
Avatar billede milter Ekspert
29. november 2018 - 19:03 #8
#7

Enig, det er blot en kommentar til Chippos tvilvl om, hvorvidt Uniblue vil fortsætte med at hæve de 250 kr årligt fremover. Jeg tror ikke, de gør det, men jeg kan selvfølgeligt tage fejl :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
29. november 2018 - 19:09 #9
Bedre at dobbelt tjekke hvis det er lavet som en transaktion gennem banken. Er den slettet kan penge ikke trækkes. :-)
Avatar billede Chippo Novice
29. november 2018 - 19:17 #10
Jeg er lettet med alle de faglig gode svar jeg har modtaget på så kort tid. Tak. Jeg vil søge hjælp til en afinstallering og så vil jeg kontakte min bank fordi de har jo mine data på min betalingskort.
Med venlig hilsen
God aften
Jørgen Buser
Avatar billede 220661 Ekspert
29. november 2018 - 19:24 #11
#10 Lyder som en god plan 🙂
Avatar billede Chippo Novice
29. november 2018 - 19:48 #12
Måske skulle jeg forklare hvorfor jeg har købt dette program for omkring 5 år siden. Jeg ville opgradere Windows fra 7eren til 10eren, men jeg har ikke talt hvor mange gange jeg forsøgte uden held, så fand jeg Uniblues rense program, installerede det og vupsti lykeddes det. Så et eller andet positivt har det jo gjort for mig.
God aften !
Avatar billede milter Ekspert
29. november 2018 - 20:09 #13
#12.
Bortset fra, at en "ren" installation af et nyt styresystem altid er at foretrække, så kunne du garanteret sagtens have klaret opgraderingen uden Uniblue. I langt de fleste tilfælde, hvor 7'eren ikke vil opgradere til 10, skyldes det manglende forberedelser, som du kan læse om herunder:

https://support.microsoft.com/en-us/help/10587/windows-10-get-help-with-upgrade-installation-errors

Men det er selvfølgelig helt irrelevant nu :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
29. november 2018 - 20:33 #14
Chippo
Ok. Forstår ikke lige hvorfor #13 skulle være løsning på dit problem???
Avatar billede Chippo Novice
29. november 2018 - 20:54 #15
Undskyld #13 hvad inholder den ?
Avatar billede 220661 Ekspert
29. november 2018 - 21:00 #16
Den grønne streg ud for #13 betyder at det er løsningen på det du spørger om i dit indlednings indlæg #0
Du skriver her hvordan du bliver af med programmet, og hvordan du river dig ud af aftalen. Det mener jeg jo at jeg har givet dig svar på ved at du skulle henvende dig til banken og afinstallere med Revo Uninstaller Free

Men måske jeg har misforstået noget??