Avatar billede fancy Mester
29. november 2018 - 22:59 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Forespørgsel virker ikke mere

Hej
Efter mit web hotel one.com har opdateret php versionen fra 5.2 til 7 har jeg noget forespørgsel til min database der fejler.
Conneckt til db har jeg fikset med jeg kan ikke hive data ud mere.
min kode er sådan her.

$result = $mysql_query("SELECT * FROM vagt_arrdb WHERE atildelt = 'SKYTTE' ORDER BY anavn,dato")
or die(mysql_error());
while($row = mysql_fetch_array( $result )) {
$dato = $row['dato'];
men giver denne fejl

Warning: mysqli_query() expects at least 2 parameters, 1 given in /customers/1/4/4
Avatar billede arne_v Ekspert
29. november 2018 - 23:09 #1
Koden bruger mysql_query (uden i) og fejl-meddelelsen bruger mysqli_query (med i) ??
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
30. november 2018 - 03:36 #2
>$mysql_query
hvad laver det $ tegn der ??, så hvidt jeg husker undertrykker den fejl beskeden.

din code anvender det gamle mysql extension (API), hvilke er fjernet i php7.0.0 og frem

ref http://php.net/manual/en/function.mysql-connect.php
Warning
This extension was deprecated in PHP 5.5.0, and it was removed in PHP 7.0.0. Instead, the MySQLi or PDO_MySQL extension should be used. See also MySQL: choosing an API guide and related FAQ for more information. Alternatives to this function include:

http://php.net/manual/en/mysqlinfo.api.choosing.php

>Warning: mysqli_query() expects at least 2 parameters, 1 given in /customers/1/4/4
hvorfor får du en mysqli fejl, du skriver jo i det API, har du includeret noget class der oversætter on the fly ??

https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1021207?k=8282514
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
30. november 2018 - 03:38 #3
du skriver jo i det gamle API,
Avatar billede acore Ekspert
30. november 2018 - 07:16 #4
Som beskrevet ovenfor virker det gamle interface fra PHP til mySQL ikke mere.

Men der er fixet på det derude.

For eksempel https://www.phpclasses.org/package/9199-PHP-Replace-mysql-functions-using-the-mysqli-extension.html.

Hente det og tilføj linierne

include_once('mysql2i.class.php');
include_once('mysql2i.func.php');

til din kode. Så er du kørende igen.
Avatar billede acore Ekspert
30. november 2018 - 07:17 #5
Og så skal du måske rette din connect kode mv tilbage til før du forsøgte at fikse det.
Avatar billede fancy Mester
01. december 2018 - 21:38 #6
Tak for hjælpen så køre det hele igen