Avatar billede mUorpa Praktikant
30. november 2018 - 00:10 Der er 3 kommentarer

Computer grøn skærm? Men intet billede

Hej Computerworld.

Min computer gider ikke starte normalt.

Jeg tænder min computer og min computer skærm viser grøn med intet billede, sådan kan jeg forsætte hvergang. Hvis jeg slukker og tænder gentagende gange ca. op til 10 sommetider mere end det, så kommer der pludselig skærm på, og jeg kan bruge min computer normalt.

Jeg har nu windows 10. og windows 8.1 som jeg kører nu på min computer. Det det sker for mig hver eneste dag, skal jeg vente på min computer gider at at komme med et billede ellers viser min skærm bare sort og blinker op til 2/3 med hvidt som om den er igang, ellers til sidst er det med ren sort skærm, og skal igen slukke indtil den gider starte normalt

Har prøvet forskellige ledninger til min harddisk og der intet i vejen med ledningen.

mvh quorpa
30. november 2018 - 02:04 #1
Umiddelbart tænker jeg problemer med refresh rate, bad wiring eller slet og ret, en træt og udtjent skærm.
Hvad er det for en skærm? Model og alder ?

Har du for en god ordens skyld tjekket power + connector cables til skærmen?
30. november 2018 - 10:07 #2
HEJ,

1:  Prøv at checke dine skærmindstillinger.
2:  Check dit skærmkabel- sidder det rigtigt i stikke-t/ne.
3:  Check din skærm-driver.
4:  Hvis ældre skærm  -
          Understøtter skærmen den valgte skærmopløsning ?
5: Har du mulighed for at checke WINDOWS (=skærmdriveren) på en anden skærm ?

Og skulle det alligevel ikke være noget af dette, så betragt verden fra  den fynske nationaldigter H.C. Andersen synspunkt i hans "æventyr" ("æventyr" - hah hah  hah - det er hans livsbiografi )  - Den Grimme Ælling, hvor han siger  at "det grønne er godt for øjnene " .

Kristian
Avatar billede 220661 Ekspert
30. november 2018 - 13:59 #3
Tror mest på udtjent skærm hvor komponenterne kun opnår deres egenskaber når der har været strøm gennem det et stykke tid så de retter sig til.

Er det grafik kortet, kunne man prøve at fjerne strøm fra den og holde startknap nede i et stykke tid så alt bliver afladet før man starter op igen. Det kan rette nogle fejl, men virker det med strøm trick er der problemer med hardwaren på computeren typisk.