Avatar billede ps76 Forsker
30. november 2018 - 13:24 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

konvertere pdf til word

Jeg har et dokument i pdf format, som jeg vil konverere til word format. Har forsøgt med et par online konverteringssteder, men det ser ud til, at de bare tager et billede af dokumentet, og selvom det får en *doc endelse, så er det ikke et word format, som jeg kan arbejde videre med. Ses bla.. på at musen bliver til et kryds som kan flytte hele teksten på en side på én gang, og altså ikke arbejde inde i detaljer i dokumentet.
Hvordan får jeg korrekt konverteret fra pdf til word?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
30. november 2018 - 13:57 #1
Hvis PDF-filen er dannet ud fra noget, som i forvejen ikke var redigerbar tekst, men billeder, kan det være årsag til, at det ender som billeder i Word. Jeg har dog lavet en test, hvor tekst endte som redigerbar tekst i Word, selv om det havde været igennem følgende proces: Tekst indsat som billede i Word > konverteret til PDF fra Word > konverteret fra PDF til Word i Word.

Men ellers to forslag:
Hvis du bruger Word 2013 eller senere version, kan du åbne en PDF-fil direkte fra Word. Word konverterer indholdet fil Word-format. Selv om omsætningen kommer til at ligne PDF-filen, er den rent formateringsmæssigt normalt ikke optimal, men resultatet i de tests, jeg har lavet, har været bedre end med købeprogrammer.

Hvis du har en ældre version af Word, kan du evt. prøve at markere alt indholdet i PDF-filen, kopiere (Ctrl+C) og indsætte (Ctrl+V) i et Word-dokument. Formateringen bliver ikke som i PDF-versionen, men du kan arbejde videre i Word. Hvis PDF-filen er beskyttet, kan det forhindre, at du kopierer indholdet.
Avatar billede eurositi Ekspert
30. november 2018 - 14:30 #2
... Og hvis du benytter en ældre udgave af Word, som ikke har denne funktion, kan du installere Office-alternativet, LibreOffice: https://da.libreoffice.org/
Avatar billede poko1 Ekspert
30. november 2018 - 15:23 #3
Jeg har lige prøvet at kopiere Teksten fra en PDF til Word i Office 2007 Uden problemer
https://ibb.co/xqmfMhp
Avatar billede milter Ekspert
30. november 2018 - 15:31 #4
Du kan evt. prøve en online OCR:

https://www.onlineocr.net/
Avatar billede ps76 Forsker
30. november 2018 - 16:42 #5
Ja tak alle - har fået det til at virke online.
Avatar billede falster Ekspert
30. november 2018 - 16:51 #6
Indskud ad #3:

Jeg tror, at eurositi med #2 mener funktionaliteten med at åbne en pdf.

poko1 i #3 har vist copy/pasted. Det kan ny og gamle versioner af Word alle håndtere.

Prøv f.eks. at åbne sådan en statslig publikation i LibreOffice 6.1:

https://ens.dk/sites/ens.dk/files/OlieGas/ressourcer_og_prognoser_20180829.pdf

Og sammenlign med copy/paste i Word.