Avatar billede prox1 Forsker
30. november 2018 - 16:51 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Se og tilgå alle enheder der er på dette wifi

Hej. Jeg ville gerne  kunne tilgå flere af de enheder der er på vores wifi. Det drejer sig specifikt om en iPhone, som jeg, fra en windows-pc, vil overføre musik til, og evt kopiere billeder/ videos og lydfiler fra denne iPhone, til winPC.
Men selvom denne iPhone er på vores wifi, så kan jeg ikke se den på nogen oversigt på pc'en.
Kan jeg oprette en 'stifinder' på windows pc'en der kan tilgå denne forb... iPhone, eller er den 'bare' blokeret for adgang -Hvilket ville være helt typisk for MAC (MegaAggrevatingCrap)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
30. november 2018 - 17:08 #1
Nej, sådan fungerer det ikke - din iPhone er (heldigvis) lukket af, så man ikke bare kan bryde ind i den. Hvad gør du så når du er på DSB´s åbne net, og nogen gerne vil ind på din iPhone?

Du skal installere et eller andet på din iPhone, som du også har adgang til på din PC - Google Photo, Google Drive, Microsoft OneDrive, Dropbox el.lign. - så vil du kunne... - også selv om du ikke er på samme netværk.
Avatar billede INK Ekspert
30. november 2018 - 17:29 #2
Enig med #1.

Med en kablet forbindelse mellem iPhone og PC kan du dog overføre musik til og billeder fra iPhonen.
Avatar billede prox1 Forsker
30. november 2018 - 19:41 #3
Tak til jer begge. Jeg er sådan set ikke overasket. Apple er aflukket ! At enheden tilhører en kunde, det rager da Apple en fjer.
@ole_madsen
Problematikken omkring DSB's netværk, og telefonen er da helt simpel: Hvis ikke du kende adgangskoden på telefonen, så er der ingen adgang.
@ink
Jeg kan ikke se iPhone selvom jeg bruger en usb-lednings forbindelse, så derfor kan jeg heller ikke overføre noget til telefonen. Jeg kan overføre billeder fra telefonen, men det er også dét..
Fra pc til iPhone ... det kræver vist noget Apple software, og jeg vil simpelthen ikke give det firma konto oplysninger og whatnut .. De kræver helt uacceptable ting, for at man kan bruge sin egendom! Dér burde EUs konkurrencekommissær have uddelt bøder, men istedet var det Google, fordi deres OS 'ikke var åbent' (hvad!?) som fik bøder.
iPhone er ikke engang åben for ejeren!
Uacceptabelt! (imo
Avatar billede INK Ekspert
30. november 2018 - 22:57 #4
#3 Det kræver nu ikke kontooplysninger at downloade iTunes. Du skal selvfølgelig anvende dit Apple ID, hvilket er en sikkerhed. Hvis min telefon blev stjålet ønsker jeg ikke at enhver kunne få adgang til alle oplysninger blot med et usb-kabel. Forstår vi er uenige om dette punkt, og det er jo så det. Jeg har været en tilfreds Apple-kunde i 10 år. Mit råd er selvfølgelig, at du fremover finder et bedre produkt end Apple, og et produkt, der svarer til dit behov.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
01. december 2018 - 11:44 #5
Og en kommentar til "password" - hvis det kun krævede et password at komme ind på din telefon via et åbent netværk, kan jeg garantere dig for at der var langt flere "Celebraties" der havde fået stjålet billeder m.m. :-)