Avatar billede Btimmer Seniormester
01. december 2018 - 12:33 Der er 5 kommentarer

"Microsoft Office Outlook 2003"

Jeg kan desværre ikke huske alt hvad som er sket og jeg har gjort, men jeg slettede for lang tid siden Office 2003, da Microsoft fortalte jeg ikke mere kunne bruge Outlook 2003 som mail. Jeg oprettede så min mail på Outlook.live.com som ikke koster noget. Nu har jeg geninstalleret Office 2003.
1/: Når jeg trykker Outlook 2003 frem kommer der mails frem som jeg ikke ser på min Outlook live.
2/: Når jeg under start søger og skriver navne på tidligere mails kommer der en masse frem. Hvordan får jeg dem overført til min nuværende mail.
3/: Noget helt andet. Hvis jeg er på en given hjemmeside hvor der er nævnt en mailadresse jeg skal skrive til kommer denne mail frem på den gamle Outlook 2003.
Det er svært at forklare, men håber nogen kan give en håndsrækning :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
01. december 2018 - 13:44 #1
3:/ i browser søg på browsernavn + mailto
1:/ outlook 2003 bruger en .pst fil, der ligger på din pc, og henter gamle data fra den
Avatar billede INK Ekspert
01. december 2018 - 14:55 #2
Har du fået en ny mailadresse i forbindelse med overgang til Outlook.live?
Hvor havde du din gamle mailadresse? Det lyder som om din gamle adresse stadig modtager mails? Her kunne en videresendelse være aktuel. Giv lidt flere oplysninger, så vi kan foreslå en samlet løsning.
Avatar billede Btimmer Seniormester
01. december 2018 - 15:30 #3
Ink,
Ad 1: Det er en gammel mailadresse brugt via Office 2003 - som jeg ikke har mere.
Ellers er det samme mailadresse jeg har haft gennem de seneste år, De mails jeg får frem under "start" - har altså samme mailadresse som den jeg bruger idag.
Det er disse jeg gerne vil have over på min Hotmail live som jeg bruger nu.
Avatar billede claes57 Ekspert
01. december 2018 - 15:52 #4
det burde være som https://www.msoutlook.info/question/upload-pst-file-to-outlookcom
men jeg har ikke prøvet (er på thunderbird og gmail)
Avatar billede INK Ekspert
01. december 2018 - 16:52 #5
#4 claes57 lyder rigtigt. Ved dog ikke om det er muligt at sætte Outlook 2003 op som en Exchange account. Hvis det ikke er muligt kan du sætte den op som IMAP account. Men kom tilbage for flere detaljer, hvis #4 løsningen ikke er mulig.