Avatar billede HeidiSH Praktikant
02. december 2018 - 11:52 Der er 5 kommentarer

Fotostream

Hej,
På min macbook har jeg slettet alle mine fotos både i foto-mappen (fotostream) og fra papirkurven. Alligevel viser min mac at jeg har 20 GB fotos.

Det betyder lige nu at jeg ikke kan gennemføre min softwareopdatering p.g.a. manglende lagringsplads.

Jeg har forsøgt med genstart af min mac, også uden held.

På forhånd tak/Heidi
Avatar billede INK Ekspert
02. december 2018 - 12:03 #1
Har du fotos i iCloud? I så fald kan de blive downloadet såfremt det er slået til i iCloud.

Kan der ligge evt. mapper med fotos andre steder? Har du en samling fotos i appen "Fotos", så ligger de jo i fotolibrary.photoslibrary. Fjerner du denne fil, har du ingen fotos i appen. Du kunne lægge den på et usb-stick eller ekstern harddisk mens du opdaterer.

By the way: Har du taget sikkerhedskopi af din Mac? Brug en ekstern harddisk og det indbyggede "Timemachine". Opdateringen går sikkert fint, men kan selvfølgelig kikse, og så bliver du glad for din sikkerhedskopi 😀😀
Avatar billede 220661 Ekspert
02. december 2018 - 12:26 #2
Ikke mac bruger, men backup inden en stor opdatering er altid godt. Bruger selv image på mine Windows maskiner inden jeg opdaterer de store systemopdateringer fra Windows 10. :-)
Så jeg er helt enig med ink :-)
Avatar billede HeidiSH Praktikant
02. december 2018 - 14:28 #3
Tak for hurtig svar :)

Sikkerhedskopien er i hus med Timemachine.

Jeg fandt også den nævnte mappe. Der var 26 billeder i som nu er slettet, også fra papirkurven. Det gav dog ikke noget videre opløftende resultat, jeg har nu 19,64 GB foto.....

Jeg har søgt på .JPG - .JPEG og .IMG for at finde yderligere filer. Dog uden held.

Jeg har dog også en del PDF filer - bliver de registreret som billeder?
Avatar billede INK Ekspert
02. december 2018 - 19:17 #4
Når du starter appen "Fotos" er den så tom for billeder?

Har du tidligere opgraderet kan du have den gamle iPhoto app? Prøv at åbne denne og se om der evt. er billeder der. I givet fald ligger der en tilhørende databasemappe med billeder. Jeg kan ikke lige huske navnet på filen, men det kan Googles.
Avatar billede INK Ekspert
02. december 2018 - 19:21 #5
Prøv at læse lidt her
http://osxdaily.com/2011/08/30/where-iphoto-pictures-are-located/

Når du ikke kan finde filerne som .jpg og .img kan det skyldes de ligger i en database.