Avatar billede Mefistofeles Praktikant
03. december 2018 - 15:47 Der er 6 kommentarer

GPO med wifi

Hejsa

Jeg har en stak computere som har været medlem af et domain en gang, men er det ikke mere.

De havde en politik den gang de var medlem af domainet at de kun måtte logge på et netværk der hed wg_skole. De holder håbløst fast i den politik.

Serveren der gav gpo er en server 2012 r2, og computerne er windows 10.

Jeg har prøvet følgende mens computeren ikke har været i domainet.

1) netsh wlan delete profile name=* (og alt hvad der ligger her under)
2)  Melde computeren ind i domainet og fjerne gpo fra dem og køre gpupdate /force.  Man kan se den under gpresult /r fjerne gpo korrekt. Men alle andre netværk er stadig denied og kun wg_skole kan tilgås.
3) Slette forskellige filer fra registrerings databasen. Forslået på forskellige hjemmeside.
4) slette C:\Windows\wlansvc\Policies
5) fjerne netkortet fra enhedshåndtering og geninstallere det.
6) ledt efter uden at finde  C:\ProgramData\policy history **  (det virkede på windows 7)

gpo der har været brugt er følgende:

compute configuration > windows settings > wireless settings > wireless network >  made one for vista release or later.

Har sendt omkring 40 elever hjem med en computer der ikke er medlem af vores domain, men de stadig kun kan tilgå det netværk der hedder wg_skole.    Hjælp.
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2018 - 16:25 #1
nogen politikker slår ikke tilbage til standard, bare fordi du fjerner gpoen - du er nok nød til at lave en ny gpo som modsiger den oprindelige (altså tillad alle wifis) - enten på en domæne hvor du tilføjer pcerne, eller lokalt (gpedit.msc)
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2018 - 16:37 #2
Du kunne måske også prøve at køre netsh delete… men ikke som admin, men som system (kan gøres via psexec);
her er en hurtigt intro til at køre kommandoer som system:
https://blogs.technet.microsoft.com/askds/2008/10/22/getting-a-cmd-prompt-as-system-in-windows-vista-and-windows-server-2008/
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2018 - 16:43 #3
Opret et nyt netværk og navngiv det. nu kan man vælge det.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
03. december 2018 - 16:53 #4
Hvis de er genanvendte - hvorfor så ikke bare nulstille dem?
Avatar billede Mefistofeles Praktikant
04. december 2018 - 13:35 #5
Hej Thomas S

Prøvede forslag 2 uden resultat.

Forslag 1 ville give problemer da de specifikke politikker ikke eksistere når computere ikke er medlem af et domain.  Jeg meldte alligevæld en af de computere jeg havde tilbage i domainet og prøvede at sætte en ny netværks politik op, ,

Nu husker den gamle politik og bruger den nye. Der er bare ikke nogen settings til sige du må logge på et hvilket som helt netværk, da politikken er beregnet til at begrænse hvad netværk man må hoppe på og hvis man må på alle slå man den fra.    Kort sagt kan man stadig ikke hoppe på andre neværk end dem man tilføjer plus det fra den oprindelige politik. Jeg tror den oprindelige politik er blevet korrupt på en eller anden måde, løsningen skulle bare være at fjerne politikken normalt.

Æv

Sidwave hvis jeg forstår dig korrekt så er det en workaround og ikke en løsning. Det vil ikke hjælpe andre end mig og ikke de 60 andre elever som har fået lov at beholde deres skolecomputere når de kommer hjem til et netværk som ikke lige hedder wg_skole

CRKorgh tror du har misforstået mig eller jeg har misforstået dig.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
05. december 2018 - 16:02 #6
Så må du lige uddybe - jeg læser det på denne måde:

Du har en stak PC'ere, der har været indmeldt i et 2012-domain. De er nu udmeldt og delt ud til elever, men uden at være blevet nulstillet, så de stadig bærer en del udfordringer med fra tidligere.

Derfor er mit spørgsmål som følger: Hvis maskinerne nu skal udfylde en ny rolle - hvorfor er de så ikke nulstillet (som i "Nulstil min Windows")?