Avatar billede Slettet bruger
03. december 2018 - 18:45 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

Oplader til hovedtelefoner.

Jeg har et par hovedtelefoner SONY HEADPHONES AE BT NC BLACK, som oplades via computerens USB stik. Men det tager mange timer, hvor jeg ikke bruger computeren, som bare står og bliver slidt.
Det er jo ikke smart, så jeg har brug for en oplader til at klare den opgave.
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2018 - 19:00 #1
Tillægs spørgsmål. Hvor længe kan telefonerne tåle at sidde i opladeren?
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2018 - 19:19 #2
Avatar billede claes57 Ekspert
03. december 2018 - 19:22 #3
en oplader fra din telefon dur - men ellers, så kan min lenovo oplade via usb mens den selv er slukket (indstilling i bios, strøm på usb mens slukket)
Avatar billede Slater Ekspert
03. december 2018 - 19:40 #4
Til dit tillægsspørgsmål: Ingen begrænsning.

Moderne opladere slår selv fra når batteriet er helt opladet, og lader det gå ned til måske 99% før de starter igen. Det er længe siden der var nogen fare for at overlade batterier.
Avatar billede milter Ekspert
03. december 2018 - 19:46 #5
Ifølge linket herunder, kan  "SONY HEADPHONES AE BT NC BLACK"  oplades til  5 timers trådløst brug på 10 minutter. Er det den model, du har, eller en anden?

http://elding.fo/sony-headphones-ae-bt-nc-black-202136
Avatar billede 220661 Ekspert
03. december 2018 - 19:56 #6
Synes måske det er mærkeligt der ikke følger en oplader med til så dyr en hovedtelefon. 2000 kr og derover er jo ikke en billig hovedtelefon.
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2018 - 20:18 #7
#5 Ja det er den model.
#6 Ja den er dyr og 2.000 er en da udsalgspris, ellers er den 2.799 .
Så ja der burde måske følge en oplader med. Men som milter skriver, 5 timers brug på bare 10 min. ladning. Den havde jeg åbenbart ikke set i annoncen.
Men ellers må jeg jo tænke på det med at sætte strøm til USB.

Mange tak til jer alle. 😊
Avatar billede 220661 Ekspert
03. december 2018 - 20:21 #8
Tænker om strøm fra pc er en god ide. Hvis usb porte slet  ikke lukker ned for strømmen skal der jo i selve hovedtelefoner være denne begrænser?
Eller er jeg forkert på den??
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2018 - 20:25 #9
Går ud fra, at det er et spørgsmål til claes57 :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
03. december 2018 - 20:28 #10
#9 ja og måske en advarsel til dig om at vælge en oplader, hvor man er sikker på at batteriet ikke tager skade. 🙂
Avatar billede 220661 Ekspert
03. december 2018 - 20:29 #11
Der står ikke noget om dette i manual til hovedtelefon?
Avatar billede milter Ekspert
03. december 2018 - 20:30 #12
Anskaffelsesprisen er ikke nogen garanti for, at der følger en oplader med, som kan kobles til strømnettet. Jeg har en GPS til golf til samme pris, som kun kom med en oplader til USB-port :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
03. december 2018 - 20:33 #13
Ja det er rigtigt milter. Har selv en Tomtom på samme måde. Formoder der i apparatet er komponenter der styrer strøm der går ind i apparatet, og også i valby.s hovedtelefoner. Det bør der være når oplader ikke er med vil jeg nu tro. Beklager at  jeg satte et spørgsmålstegn ved det.
Avatar billede milter Ekspert
03. december 2018 - 20:41 #14
Og det med overopladning er vist kun for ældre apparater:

https://www.androidauthority.com/battery-myths-688089/
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2018 - 20:51 #15
#14 Fint link. :-)
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2018 - 20:54 #16
#11 Jeg skal først finde manualen og læse den Som det fremgår har jeg ikke gjort så meget ud af det, før jeg kastede mig over telefonerne, som faktisk er rigtig gode. :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
03. december 2018 - 20:58 #17
#16 Ok, men det må man jo også forvente til 2800 kr 😉
Avatar billede claes57 Ekspert
04. december 2018 - 07:33 #18
Permanent strøm er ok, men sidder du ikke ved pc i 10 minutter? Der er vel ingen grund til at sætte opladning igang, og så tage på ferie i en uge.
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2018 - 12:50 #19
#18. Jo vist sidder jeg ved PC i 10 min+ men som jeg skriver, skulle jeg nok have læst på lektien. 10 min. giver 5 timer ok, men med fuld opladet kan de køre 30 timer med støjreduktion, så opladningen tager betydelig længere tid. Men jeg må have misforstået noget, når jeg troede, at det tog 7 timer, og så længe sidder jeg, trods alt ikke ved PC. Det kan være skønt at tage fejl Men jeg vil nu gerne bruge den lille oplader, og, som jeg forstår det, kan man ikke ødelægge et lithium batteri, ved at lade  op i længere tid end nødvendigt.  Men jeg er glad for dit indlæg, det er altid rart at lære noget nyt. :-)