Avatar billede Nicklas2121 Novice
03. december 2018 - 23:42 Der er 9 kommentarer

Hjælp til opsætning af repeater

Hej. jeg har lige købt mig en ny repeater, da jeg syntes at mit wifi var blevet lidt for langsomt nogle steder i huset. og jeg kan simpelthen ikke forstå hvorfor jeg ikke kan få det til at virke. Jeg har gjort præcis som der står på manualen, men når jeg skal oprette forbindelse til repeateren spørger den om en adgangskode og jeg ved ikke hvad koden er, i manualen står der, den måske vil spørge om en kode, men den står bag på repeatoren, men der er ikke nogen 8-cifret kode bag på har også skrevet den WPS kode på min router og nu ved jeg snart ikke hvad jeg skal gøre mere, må meget gerne skæres ud i pap, da jeg ikke er det største tech geni ;)
Avatar billede INK Ekspert
03. december 2018 - 23:47 #1
Forstår det er en trådløs repeater? Oplys hvilket mærke og model, så har vi en chance for at hjælpe.
Avatar billede Nicklas2121 Novice
03. december 2018 - 23:51 #2
Ved ikke rigtigt hvor jeg ser modellen, men tror mærket er noget der hedder Office one eller sådan noget
Avatar billede INK Ekspert
04. december 2018 - 00:16 #3
Kan ikke finde manualen til omtalte repeater.
Hvis du har opsat den korrekt vil koden være den samme som på dit tidligere wifi net. Navnet på netværket kan være det damme som dit netværk eller evt. Med tilføjelsen ext.
Kan du se et netværksnavn?
Avatar billede Nicklas2121 Novice
04. december 2018 - 07:21 #4
Hvis du mener navnet til repeateren ja den hedder "Wifi-Repeater" men den bliver ved med at spørge om en kode som jeg ikke har
Avatar billede INK Ekspert
04. december 2018 - 08:24 #5
Nej, jeg mener kan du med en telefon, tablet eller pc se et wifi netværk? (Er det det, der hedder "Wifi-Repeater"?)
Kender du koden til det netværk som den repeterer? Altså dit "gamle" netværk?

Du kunne prøve at nulstille repeateren, og så starte helt forfra. Undervejs i opsætningen skal den koble på dit gamle wifi-net og her bruger du koden, den skal så anvendes også ved opkobling til det nye netværk. Du har vel ikke slået wifi fra på din router?
Avatar billede falster Ekspert
04. december 2018 - 13:49 #6
For en ordens skyld:

Har du prøvet at skrive "admin" - (uden gåseøjne) - som både bruger og adgangskode.
Avatar billede Nicklas2121 Novice
04. december 2018 - 14:33 #7
Ja der kommer et netværk frem som hedder "Wifi-repeater" men jeg kan ikke gøre mere derfra. den spørger om en kode, som ifølge manualen skal stå bag på repeateren, men det der står er noget med E8:AB:FA osv og så står der noget forskelligt andet men har prøvet at skrive alt ned som kode, dsv uden held. og jeg har ikke slået min router fra på noget tidspunkt..
Avatar billede INK Ekspert
04. december 2018 - 16:07 #8
Har du forsøgt med den kode, der anvendes for at logge på dit eksisterende wifi-netværk?
Avatar billede Nicklas2121 Novice
04. december 2018 - 16:24 #9
Jeps, det var også uden held..