Avatar billede Jolles Professor
06. december 2018 - 05:04 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

DAB+ radio er "stået af"

Kiggede på uret på radioen. 03:44. Opgav at sove videre, og gik ud for at lave morgenmad. Da jeg kom ind igen var displayet sort og radioen død.
Prøvede forgæves en anden stikkontakt.
Radioen er en Sony DAB/FM DIGITAL RADIO XDR-S16DBP ca 5-6 år gammel.
Tror I det kan være adapteren, der er stået af?
Avatar billede MADOlsen Forsker
06. december 2018 - 08:18 #1
Kort svar: Ja, det kan det sagtens. Det hurtigste (og billigste) forsøg på en løsning vil være, at prøve med en anden strømadapter.
Avatar billede puren Ekspert
06. december 2018 - 10:41 #2
det er jo en mulighed. jeg havde brugt et måleinstrument og på adapteren for at se om det er at den er stået af inden jeg køber mig fatting i ting der virkede fordi jeg troede de ikke gjorde
Avatar billede MADOlsen Forsker
06. december 2018 - 11:33 #3
#2 Når jeg skrev "prøve med en anden strømadapter", mente jeg nu også at finde en nogenlunde tilsvarende "i skuffen" :-)
Jeg havde også målt på adaptoren, men siden han har spurgt herinde, går jeg ikke ud fra, at han har mulighed for det.