Avatar billede perclaus Mester
07. december 2018 - 13:50 Der er 11 kommentarer

Strømforsyning

Hej

Jeg har noget julehalløj med LED-lys, som bliver drevet af 3 stk. AA batterier som sidder serieforbundet i en batteriboks hvor der er afbryder.
Jeg har en variabel strømforsyning, som jeg godt ville bruge i stedet for batterierne.
Hvordan kan jeg gøre det? Jeg har klippet stikket af strømforsyningen.
Umiddelbart skal der vel en ledning til + og - eller hvad?
Avatar billede 220661 Ekspert
07. december 2018 - 14:17 #1
Umiddelbart ja, men svarer forsyningens output til det som led lys kræver i mili ampere for at lyse?
Og forsyning skal ikke stå højere end 4,5 volt.
Avatar billede perclaus Mester
07. december 2018 - 14:59 #2
Der står indgang 160 mA og udgang fra 600 mA
Det med volt er jeg med på.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. december 2018 - 15:11 #3
så vil jeg mere det vil virke :-)
Avatar billede perclaus Mester
07. december 2018 - 16:02 #4
Jeg prøvede at sætte ledningerne til henholdsvis + og - på batterikontakterne, men det virkede ikke. Gør jeg noget forkert?
Avatar billede 220661 Ekspert
07. december 2018 - 16:11 #5
Sender adapter vekselspænding ud i stedet for jævnspænding?
Avatar billede perclaus Mester
07. december 2018 - 16:24 #6
der er vist: ---  - - -  så er det vel begge dele, det er de eneste oplysninger der er.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. december 2018 - 16:37 #7
Så har jeg ikke lige et bud på hvorfor det ikke virker. Du er sikker på den sender strøm ud?
Avatar billede perclaus Mester
07. december 2018 - 16:54 #8
Ja, det gør den, har lige brugt den til noget andet. Men tak for hjælpen alligevel.
Det er vel ikke den afbryder som sidder på batteriboksen som er problemet?
Avatar billede 220661 Ekspert
07. december 2018 - 17:11 #9
Nej det kan jeg ikke se det skulle være. Det er sikkert bare en et polet kontakt.
Avatar billede perclaus Mester
08. december 2018 - 12:04 #10
Hej igen
Jeg fik det til at virke alligevel. Det er åbenbart ikke lige meget hvor man lodder ledningerne på batterikontakterne. Men det er vel logisk nok, når batterierne er serieforbundet.
Synes lige du skulle vide det, og tak endnu en gang.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. december 2018 - 12:11 #11
Nej det skal jo være i "yderenderne" de skal loddes på, og ikke imellem et sted som du sikkert har kommet til :-)