Avatar billede wje Novice
08. december 2018 - 15:28 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Optage digitale Tv-udsendelser, Samsung

Hej
Indtil for nylig fik vi leveret kablet analogt tv-signal fra vores indholdsleverandør. Det var da muligt for vores tv, at optage to samtidige programmer.
Vores signal bliver nu leveret digitalt af samme leverandør, og herefter er det kun muligt at optage ét program og evt se samme program.

TV’et er et Samsung Serie 7 UE48HU7505T
Softwaren er opdataret
Optagermediet er en usb-harddisk på 500 GB

Systemkrav fra leverandør:
DVB-C kabel-tv-tuner med Mpeg2 og Mpeg4
Plads for CA-/CI+ kort
DVB og teletekst subtitling

Ved søgning efter kanaler skulle følgende parametre bruges:
Netværksid: 100, hvis 5 cifre anvendes så 00100
Frekvens: 306.00 Mhz eller 30600
Symbolhastighed: 6875, 6.875 eller 68750
Netværkssøgning: Ja

Er der en klog person der kan fortælle mig hvad jeg skal gøre for at få funktionen tilbage? Jeg har kontaktet leverandøren og de ligner blot et stort spørgsmålstegn.

Det skal tilføjes at jeg ikke er særlig skrap på tv-området :-)
Avatar billede Slettet bruger
08. december 2018 - 15:52 #1
det kommer an på hvad din optager kan.
du må ind og kigge i tvet (går ud fra det er det som er optager)
Avatar billede claes57 Ekspert
08. december 2018 - 16:26 #2
hvis du har yousee (sikker også tilsvarende hos andre udbydere) så har de en tv-hjemmeside fx https://tv.yousee.dk/tv/aktuelt - der kan du se de fleste af de seneste 14 dages programmer (for tv2 dog max 2 dage bagud).
Så du kan vælge at optage den vigtige, og se den anden dagen efter (man kan ikke optage når det køres via hjemmesiden)
Avatar billede puren Ekspert
08. december 2018 - 16:35 #3
Bolignet-Aarhus du for signal fra???

svaret er simplet du for den IKKE tilbage.

dit tv er har 2 analoge tuner og derved kunne det "se" 2 kanaler på samme tid

dit tv har kun 1 digital tuner
Avatar billede wje Novice
08. december 2018 - 16:58 #4
Tak for jeres løsningsforslag.
Jeg var ikke klar over at der kunne være forskel på en analog og en digital tuner. Tv'et er købt netop fordi det har to tunere. Men det er "lidt" irriterende at et så "nyt" tv muligvis ikke har to digitale tunere. Jeg vil nærlæse producentens hjemmeside i morgen - søndag.
Avatar billede claes57 Ekspert
08. december 2018 - 17:09 #5
men du kan tilkøbe en tv-dvd-optager og sætte indover - det har min bror kørende, så han kan optage på den og se tv normalt (tv-dvd-optagere har så to digitale tunere - i øvrigt samsung)
hurtigt opslag hos samsung https://www.samsung.com/dk/audio-video/blu-ray-player-h8900n/BD-H8900NXE/#specs har 2 tunere og 1tb harddisk. Men find selv pris og bedre/billigere konkurrenter
Avatar billede wje Novice
09. december 2018 - 10:27 #6
Tak for alle de gode forslag og den hurtige reaktion.
Jeg ser nu kun to veje frem for at løse problemet: Enten at købe et nyt tv, eller at inverstere i en optager af en eller anden form - med to digitale tunere.
Endnu en gang: Tak for hjælpen