Avatar billede Blaisedell Juniormester
10. december 2018 - 08:23 Der er 9 kommentarer

Genstart via UEFI fejler

Jeg har brug for adgang til BIOS, men kan ikke komme ind grundet 'for hurtig opstart'.
Når jeg så prøver via UEFI, går det fint indtil jeg vælger 'Restart' på UEFI-siden.
Herfra går computeren (eller er det bare skærmen?) i dvale. Der er stadig lys i både tastatur og selve computeren, mens skærmen går i dvaletilstand.

Mit OS er Windows 10 Home 64-bit.
Bundkortet er ASUS B150M-A/M.2
Avatar billede poko1 Ekspert
10. december 2018 - 09:29 #1
Boot Select = ESC + Pil ned  =  BIOS Setup = F2 er også BIOS Setup
https://ibb.co/zs6ZhGG
Avatar billede Blaisedell Juniormester
10. december 2018 - 10:41 #2
Hmm. Hvornår i processen skulle jeg kunne vælge det?
Min skærm er sort indtil login-skærmen dukker op.

Mit UEFI-valg er via Skift+restart -> Troubleshoot -> advanced - uefi -> restart
Avatar billede poko1 Ekspert
10. december 2018 - 10:53 #3
Hvis ikke du vågner op fra Dvaletilstand Skal du på Nyere ASUS PC;er  Holde ASC Nede under Opstarten Det er Obligatorisk Lige som F2 Er Bios!
Avatar billede poko1 Ekspert
10. december 2018 - 11:07 #4
Dette er Microsofts nye løsning som bruges i stedet for F8. fejlsikret start!
Forudsætning du kan se den animerede cirkel når den starter?
Tænd for Pc’en og så snart du ser den animerede cirkel, skal du slukke Pc’en ved at holde power inde til den slukker.

Dette gentager du 3 gange, eller indtil den skriver forbereder Reparation ETZ.
Nu skulle du få muligheden at kunne starte en reparation gå tilbage til tidligere eller vælge fejlsikret tilstand.
Det ser sådan ud!
Reparation er A-D-G-J.

https://ibb.co/bCKfDz
Avatar billede Blaisedell Juniormester
10. december 2018 - 11:48 #5
Der er desværre sort skærm indtil det der random billede med dato og klokkeslet dukker op...
Avatar billede poko1 Ekspert
10. december 2018 - 13:17 #6
Tag strøm fra g fjern Bios batteriet hold Tænd sluk knappen inde i 30 Sec. Genmonter Batteri og strøm og prøv igen
Avatar billede Uvanga Ekspert
10. december 2018 - 15:15 #7
Dette virker for mig:
Sluk PC helt mens du holder Shift knappen nede. PC skal slukke helt!
Evt kan du slukke på den fysiske tænd/sluk knap. Når du tænder igen taster du på F2. I mit tilfælde dukker bios op efter ca. 15 tastninger. Jeg anvender ACER laptop med Windows 10.
Avatar billede Blaisedell Juniormester
11. december 2018 - 18:54 #8
Det går rigtig godt.
Jeg forsøgte det med batteriet. Og nu vil PC slet ikke starte...
Altså, det er som om den går i gang normalt. Efter 10-15 sekunder kommer der også lys i mus og tastatur, men skærmen forbliver sort.
Avatar billede Blaisedell Juniormester
18. december 2018 - 16:30 #9
Fejlen har åbenbart noget med monitoren at gøre. Den tænder ganske ikke før Windows når frem til logon-skærmen.
Jeg prøvede med en ekstra monitor, og via den kommer jeg fint ind i bios.