Avatar billede Frederik Novice
10. december 2018 - 10:05 Der er 1 kommentar

Hvad definere en Robot

Hej, jeg har project-uge og har valgt emnet "Robotter og Kunstig intelligens"

Jeg syntes det svært at vurdere hvornår noget er en robot. For eksempel, er et køleskab en robot. Man kan ændre på temperaturen og den kan tænde og slukke lys når den bliver åbnet og lukket.

Men den er vel ikke programmerbar.
Avatar billede store-morten Ekspert
10. december 2018 - 10:15 #1
Spørg Wiki
En robot kan defineres som en programmérbar maskine med manipulatorer og sensorer. Manipulatorer er mekaniske instrumenter, der kan påvirke verden omkring robotten, mens sensorer sanser omverdenen.