Avatar billede nikker Praktikant
10. december 2018 - 20:49 Der er 1 kommentar

Fiber og PDS-stik

Jeg er netop flyttet i nyt hus.
I stueetagen er der i et teknikrum installeret en fiberboks, hvor jeg selvfølgelig kan tilslutte i trådløs router så jeg kan få internet i resten af huset.
På 1. salen i stuen er der installeret et ?PDS-stik. Betyder det at jeg i princippet kan tilslutte en trådløs router på 1. salen i stuen, i stedet for at gøre det via fiberboksen nede i stueetagen?
Avatar billede jakobdo Ekspert
10. december 2018 - 21:02 #1
Det kommer vel meget an på hvor det PDS stik / kabel ender.
Mon ikke du kan finde den anden ende i dit teknikrum ?
Det ville jo være oplagt at kunne opsætte en router/switch i dit teknikrum og så fordele det videre via kabel til din 1. sal.
Trådløst er godt og smart, kabel er bare bedre. :)