Avatar billede Slettet bruger
11. december 2018 - 15:06 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

332 problemer på SSD

Harddisk Sentinel  fortæller om problemer med min Samsung SSD 250gb.
Se venligst her: https://picee.dk/6529-sentinel
Tryk for større billede.
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2018 - 15:08 #1
Ps. Jeg har, uden held, skiftet kablet mellem bundkortet og SSD.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. december 2018 - 15:40 #2
Har du prøvet at tjekke systemet for fejl?
Har du kigget i logbog om der er fejl der?
Tjek evt også dine drivere til bundkortet.
Du kunne prøve at sætte den disk du har fejl på i et andet system som slave og tjekke den der for at se om der er fejl den vej.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. december 2018 - 15:41 #3
Evt rulle et image tilbage hvis du har sådan et, hvis disk er ok i andet system.
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2018 - 16:07 #4
Ja jeg har tjekket for systemfejl, og kørt et andet Image ind.
Men din ide, med at sætte disken til en anden PC og teste den der, det vil jeg prøve.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. december 2018 - 16:09 #5
Ja har du ikke været opmærksom på det kan fejlen også lægge i det image du har rullet tilbage på.
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2018 - 16:34 #6
Disken er nu afprøvet på min bærbare. Sundheden er stadig kun 87%.
Om problemet kan ligger på mit Image? Det ved jeg ikke.
Det kan jeg jo kun finde ud af med en helt ny installation.
Jeg har testet en Samsung på 125gb med Windows, den var 100%
Men jeg fandt ud af, at disken på den bærbare mangler trim, fordi den er slået fra.
Det må jeg se at finde ud af.
Avatar billede INK Ekspert
11. december 2018 - 17:15 #7
Kører du programmet "Samsung Magician", der anvendes for SSD diske. Det burde klare alle dine problemer.
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2018 - 17:27 #8
#7 Svar som i "SSD og Trim" :-)
Avatar billede hjolsen Ekspert
11. december 2018 - 17:27 #9
Hvad siger smart data ellers ?
Wear Level data er noget med rest leve tiden for SSD'en :
http://www.tomshardware.co.uk/answers/id-3395024/interpret-ssd-wear-leveling-count.html
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2018 - 17:34 #10
#9  Der står OK og passeret ud  for det hele.
Avatar billede hjolsen Ekspert
11. december 2018 - 17:59 #11
Testede lige en af mine egne :-) , den sagde der var 17610 af disse fejl .
Men efter jeg fulgte denne opskrift er der ingen !
https://www.hdsentinel.com/hard_disk_case_communication_error.php
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2018 - 18:38 #12
Jeg kunne kun finde den som hedder locate the #199 Ultra ATA CRC error count attribute. Jeg nulstillede den, og tallene for fejl forsvandt. Men efter genstart kom de igen.
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2018 - 01:50 #13
Nu har jeg afprøvet min Lenovo med en anden Samsung SSD. Den var 100% både i sundhed og ydelse, samt TRIM.
Så problemet er indkredset til SSD eller Windows installationen Den er ikke nem:-)
Avatar billede 220661 Ekspert
13. december 2018 - 16:28 #14
#13 Ja det er pest eller kolera :-(
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2018 - 17:44 #15
Jeg har afprøvet en helt tom Samsung 840 Evo 250GB, og her var ydelsen nede på 80%. Det er altså SSD diskene, som det er galt med :-(
Den ene disk har kørt i 528 dage, den anden i 138 dage.
Det virker som om kvaliteten ikke er helt i orden?
Er der andre, som kender ydelsen på deres Samsung, og hvor længe den har kørt?
Avatar billede 220661 Ekspert
14. december 2018 - 19:31 #16
Har ikke testet dem
Avatar billede INK Ekspert
14. december 2018 - 21:03 #17
Har en Samsung 850 EVO SSD på 1 TB.
Installeret februar 2016 i en iMac (medio 2010 - model)
Overall Health Rating 100%
Overall Performance Rating 100%
SSD Lifetime left indicator 98 %
Power on 6680 timer
Total LBA's Written 39265984441  (18,3TB)

Jeg forventer den holder mindst 10 år endnu 😀, men det gør min iMac nok ikke.
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2018 - 21:31 #18
#17 Ja det ser jo godt ud, flotte resultater, og dyr disk.😊
Måske har jeg gjort en fejl, for måske kan man ikke måle på en tom disk?
For jeg har nu klonet Windows over på den disk med ydeevne på kun 80%,
og nu er ydeevnen 100% og sundheden 97% og levetid mere end 1.000 dage.
Jeg havde ellers spekulet på det link, du har lagt et sted på en Samsung 500GB,
Men det ser ud til at kunne vente. Og hvem ved hvad der er værd at købe
om 1.000 dage.😁
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2018 - 13:23 #19
Så er løsningen fundet, disken er færdig. Jeg ville formatere den i MiniTool, men formateringen stod bare stille i lang tid. Så prøvede jeg med AOMEI Partition assistent. Den begyndte formateringen men stoppede med "sorry  Bad Cluster"
Så den SSD, som kun har kørt i 528 dage, har ikke været ret holdbar.
Det var så heldigt, at jeg havde en anden disk, som jeg kunne klone.

I skal have tak for gode indlæg.😊