Avatar billede Jens H Novice
12. december 2018 - 11:06 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

opsætning af hjemmenetværk

Hej
Jeg har problemer med dækningen af mit wifi i hjemme.
I forvejen havde jeg en TP-link ac1900 router (Archer C9) ( https://www.tp-link.com/us/products/details/cat-9_Archer-C9.html )som får signalet fra en 3/4G forbindelse.
Jeg havde så en utopisk tanke om at jeg kunne købe en TP-link EAP225 AC1200 udendørs (https://www.tp-link.com/us/products/details/cat-4908_EAP225-Outdoor.html) extender, trække et netværkskabel og det så ville virke.

Nu har jeg så bare endnu flere SSID'er at vælge i mellem, hvor min forhåbning var jeg har kunne sætte det op så, jeg bare have de 2 originale fra routeren.

Hvor skal jeg begynde med at lede? Jeg har aldrig været en haj udi forståelsen af netværk og det er lidt en skov for mig.

på forhånd tak.
Avatar billede Slettet bruger
12. december 2018 - 12:35 #1
du skal kun ha 1 ssid, på den router som er extender
Avatar billede INK Ekspert
12. december 2018 - 12:55 #2
Lidt inspiration her
https://www.it-blogger.dk/lav-router-om-til-access-point/

Ser dog nu, at din extender kun kommunikerer trådløst med din eksisterende router. Kan ikke kabelforbindes, så vidt jeg kan se.

Kabelforbindelserne er til kablede enheder ved AP.
Avatar billede Jens H Novice
12. december 2018 - 14:26 #3
Hej ink.
Den er kablet, og får i samme omgang POE.

mvh
Jens
Avatar billede Jens H Novice
16. december 2018 - 19:56 #4
Løsningen, hvis andre kommer til at stå i samme situation.

Med TP-LINK EAP er det mega nemt at sætte dem op som Access Point (AP) glem alt om at skulle ændre IP så den matcher routeren osv. Sæt blot SSID op med det samme navn og kodeord som det originale net har, efter den er sat op og til med netværkskabel. Så kører det, uden at skulle logge ind, og have forskellige netværk i hjemmet.