Avatar billede djalfe Novice
13. december 2018 - 03:06 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Tving printformat til A5 med Acrobat reader pro 2019

Hejsa
Jeg er igang med at lave en PDF form i A5 format.
Formfelter passer overens med et allerede printet A5, hvilket gør det vigtigt at printer er sat til at printe i A5

Er der nogen der har en ide til, hvor man gennemtvinger printer indstillinger til at  printe i A5 formet ?
eller A5 bliver sat som default ved print

Håber der er nogle ideer der ude
Avatar billede falster Ekspert
13. december 2018 - 11:54 #1
Jeg tror ikke at det er muligt - det med at "tvinge til A5".

Blandt andet dette understøtter den antagelse:

https://forums.adobe.com/thread/2514987
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2018 - 11:57 #2
det kan du ikke.
Printerindstillinger ligger ude hos folk - det er så dem som angiver hvordan dokumenter skal udskrives.
Det eneste du kan gøre er, at du sætter formatet til a5 og håbe på, at dine brugere ikke piller ved div. indstillinger i Adobe
(skalering, størrelse osv)
Avatar billede claes57 Ekspert
13. december 2018 - 18:33 #3
Der er ikke vildt mange mennesker, der har A5 papir i en bakke i deres printer.
Mit gæt er, at 99,9% i Danmark er på A4. Så redesign din formular til det, mennesker bruger i stedet for at ændre på alle menneskers opsætning af printere for din skyld.
Avatar billede djalfe Novice
14. december 2018 - 13:51 #4
Tak for jeres input, en skam der ikke rigtig er noget at gøre ..

claes57: min opgave er segmenteret til de resterne 0.1%, hvor printer ikke skal lave andet end at printe disse a5 dokumenter ud.

igen en skam der ikke rigtig er noget at gøre