Avatar billede Andso43 Praktikant
13. december 2018 - 10:32 Der er 7 kommentarer

Bærbar pc til videoredigering

Hej,

Jeg har brug for hjælp, da jeg skal bestille en bærbar som skal bruges videoredigering, billedredigering og After Effects jobs.

Video filerne er i Raw format eller 4K, og der bliver lavet nogen halv store brochurer i indesign samt store billeder i photoshop.
After Effects er brugt til præsentationer med animationer.

Jeg søger ikke en specifik model, men mere, hvad skal sådan en bærbar have af hardware?

Processor:
Ram:
Grafikkort:
Harddisk:
Andet?

Der er som sådan ikke noget budget. Det vigtige er, at den ikke volder problemer når den arbejder, og den ikke bliver "dårlig" om et år.

Men den behøver selvfølgelig heller ikke koste 30.000 kr. ;)

Håber på hjælp til en rookie
Avatar billede claes57 Ekspert
13. december 2018 - 12:10 #1
cpu: minimum i5 i nyeste generation
ram: 16gb
harddisk: gerne 2 ssd
skærm: ips-panel i høj opløsning, gerne amoled, minimum 15" - evt en ekstern skærm
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2018 - 16:04 #2
for at få Ram nok, og IPS skærm skal vi op over 10000..
jeg har fundet denne kraftige til dig

https://www.proshop.dk/Baerbar/ASUS-Zenbook-Pro-15-UX580GE-BO022T/2653894
Avatar billede milter Ekspert
13. december 2018 - 18:05 #3
Prøv at kigge på linket herunder. Husk, at der er en væsentlig forskel på "minimum" og "recommended" requirements:

https://www.videomaker.com/article/f6/17135-editing-in-4k-minimum-system-requirements
Avatar billede Andso43 Praktikant
14. december 2018 - 10:21 #4
Hej allesammen,

Tusind tak for svarene.

Som skrevet er det mere specs end det er en bestemt model.

@milter: helt klart recommended frem for minimum..

@Claes57 og milter: Hvad tænker i om følgende

processor: I7 2,8 ghz
Ram: 16 gb.
Harddisk: ssd

Grafikkort: ingen anelse om model, men hvad skal den have af gb f.eks.
Avatar billede milter Ekspert
14. december 2018 - 16:35 #5
#4.

Der findes et utal af i7-processorer, så du bliver nødt til at give os modelnummeret.

16GB RAM er fint, så længe de er af DDR4-typen.

Til 4K redigering skal du have en stor SSD, jeg vil mene minimum 512 GB

Grafikkort minimum GTX1050i med 4GB hukommelse, gerne kraftigere.
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2018 - 18:46 #6
så kan han ligesågodt løbe en MSI gamer til 20000
19. marts 2019 - 07:44 #7
Jeg går selv med de samme tanker.
Jeg kigger lidt på denne her, den burde også kunne holde et stykke tid.

https://www.dustinhome.dk/product/5011106625/gp73-leopard

Jeg vil gerne op i en I7 8750 processor, min 17" skærm, min 16 GB Ram, min TI1060 grafikkort, og den opfylder de krav. Og den bærbare jeg på et tidspunkt køber, skal nemlig være en erstatning for min tudsegammel stationære, som nu har mere end 10 år på bagen.