Avatar billede uadel Praktikant
13. december 2018 - 17:58 Der er 2 kommentarer

Synkronisering mellem gmail og Stofa.webmail hvordan

1.
Jeg har i mange år fået mine mail fra Stofa hentet over i min gmail. Pludselig virker det ikke og jeg kan ikke finde en metode der kan genoprette systemet.

2.
Jeg har i mange år været formand for en forening som "kørte" mail via Google.
Det er jeg ikke længere og vil derfor gerne ændre navnet på kontoen. Er der en god opskrift?
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2018 - 18:22 #1
1- det kan være at stofa har ændret navnet på post serveren, og evt porte. du skal checke hvad postserveren hedder, den som du henter fra, og check port, og om ssl osv skal slås til.

2- du kan ikke ændre navn på google, du kan heller ikke slette den. men du kan oprette en ny.
Avatar billede claes57 Ekspert
13. december 2018 - 18:27 #2
2. opret en ny gmail-konto, og brug den - du er jo ikke i foreningen, og skal ikke have deres mail. Foreningen kan så sende mail til anden formand - det må de selv om. I bør have fx en 'forening@gmail.com' som I så videresender til den aktuelle leder - det er dumt at sende mail til foreningen til 'jesper@gmail.com' når jesper så skiftes om 1-2 år.

1. er det din gmail, eller den, du har brugt i en forening - hvis forening, så har de måske ændret i opsætningen. Så ind på stofa webmail, og sæt din konto der til at sende til den nye gmail.

Når du jobber i en forening, så opret en gmail til dem - brug ikke din - du kan så evt videresende mail fra forening til din konto. Når der kommer en ny leder, så flyt videresendelse af mail til den nye - det kommer ikke længere dig ved.
Det er faktisk det H.Clinton dummede sig med - privat gmail til offentligt arbejde - som top-leder i usa skal man så bruge det officielle system (med login og bøvl) som hun ikke gad bruge. Lidt som vores 'nem-id'.