Avatar billede grzona Ekspert
15. december 2018 - 16:50 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

samsung eller nokia?

hej eksperten.
jeg har kig på en samsung j3 eller en Nokia 3.1 i Føtex men
kan ikke bestemme mig.

samsung j3 er fra juni 2017 og nikia 3.1 er fra may 2018

samsungs platform er Android 7.0 (Nougat), upgradable to Android 8.0 (Oreo)
og nokia 3.1 er Android 8.0 (Oreo); Android One.

fuld spec for samsung j3 er på link https://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_j3_(2017)-8438.php

og fuld spec på nokia 3.1 er på link https://www.gsmarena.com/nokia_3_1-9215.php

prisen på de to telefoner er kun 100:- til forskel.

håber i kan hjælpe mig:-)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
15. december 2018 - 17:50 #1
Samsung hælder så meget af deres eget mærkelige program gejl ned i telefonen, at jeg ikke ville tøve med at købe Nokia´en.
Specielt hvis du skal have andre, ikke Samsung kyndige, til at hjælpe med support af telefonen.
Avatar billede poko1 Ekspert
15. december 2018 - 17:51 #2
Nok en smagssag jeg sværmer til Samsung.
Avatar billede Slater Ekspert
15. december 2018 - 18:17 #3
De er jo meget tæt på ens, men jeg ville personligt tage Nokia'en af to grunde: den har en marginalt større skærm, og den har stock Android.

Men som sagt, der er fandeme ikke meget forskel, så det er lige før man bare siger ælle-bælle, og så tvivler jeg på at man fortryder det uanset.
Avatar billede grzona Ekspert
15. december 2018 - 18:23 #4
nej der er nemlig ikke meget foreskel :-P det er også derfor jeg er i tvivl :-P
Avatar billede grzona Ekspert
15. december 2018 - 18:23 #5
hvad er stock android?
Avatar billede poko1 Ekspert
15. december 2018 - 19:17 #6
Stock Android, er den mest grundlæggende version af OS designet og udviklet af Google.
Avatar billede grzona Ekspert
15. december 2018 - 19:38 #7
poko1 nå okey :-O det godt at vide ;-)
Avatar billede claes57 Ekspert
16. december 2018 - 08:42 #8
Jeg har samsung (nokia var ude af markedet, da jeg skulle købe) - men vælger nokia næste gang (det er samme mærke som min bil, peugeot = no kia)
Nokia har en bedre politik mht android-opdatering.
Avatar billede grzona Ekspert
16. december 2018 - 20:46 #9
claes57 ja det fik jeg også læst et sted. så derfor bliver det nok Nokia.