Avatar billede Oliv3673 Juniormester
16. december 2018 - 11:04 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Indsættelse af cvrapi

Hej jeg sidder og prøver at lave en side så at data fra cvr registret automatisk bliver skrevet ind når folk indtaster deres CVR-nummer på sitet. Mine koder indtil nu ser således ud :

<div class="container form" id="containeropretfirma">
        <form class="form-signin" method="post" action="<?php echo htmlspecialchars($_SERVER['PHP_SELF']);?>">
                    <div class="row">
                    <div class="col-sm">
                        <label for="textinput">Skriv CVR og data indhentes automatisk</label>
                        <input type="number" class="form-control"  placeholder="CVR" name="vat">
<?php

    function cvrapi($vat, $country)
{

    // Strip all other characters than numbers
    $vat = preg_replace('/[^0-9]/', '', $vat);

    // Check whether VAT-number is invalid
    if( empty($vat) )
    {

        // Print error message
        return('Venligst angiv et CVR-nummer.');

    }else{

        // Start cURL
        $ch = curl_init();

        // Set cURL options
        curl_setopt($ch, CURLOPT_URL, 'http://cvrapi.dk/api?search=' . $vat . '&country=' . $country);
        curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, 1);
        curl_setopt($ch, CURLOPT_USERAGENT, 'opret_firma');

        // Parse result
        $result = curl_exec($ch);

        // Close connection when done
        curl_close($ch);

        // Return our decoded result
        return json_decode($result, 1);

    }

} ?>

Når jeg skriver print_r( cvrapi('37988103', 'dk')); (som eksempel)
kommer det rigtige resultat også ud i et array:
Array ( [vat] => 37988103 [name] => Evald-Entreprise ApS [address] => Monradsgade 2E, st [zipcode] => 7400 [city] => Herning [cityname] => [protected] => 1 [phone] => 42781530 [email] => Oeh@ee-aps.dk [fax] => [startdate] => 06/09 - 2016 [enddate] => [employees] => [addressco] => Oliver Evald Hansen [industrycode] => 721900 [industrydesc] => Anden forskning og eksperimentel udvikling inden for naturvidenskab og teknik [companycode] => 80 [companydesc] => Anpartsselskab [creditstartdate] => [creditbankrupt] => [creditstatus] => [owners] => [productionunits] => Array ( [0] => Array ( [pno] => 1021726598 [main] => 1 [name] => Evald-Entreprise ApS [address] => Monradsgade 2E, st [zipcode] => 7400 [city] => Herning [cityname] => [protected] => 1 [phone] => [email] => klintebakken108@live.dk [fax] => [startdate] => 06/09 - 2016 [enddate] => [employees] => [addressco] => Oliver Evald Hansen [industrycode] => 721900 [industrydesc] => Anden forskning og eksperimentel udvikling inden for naturvidenskab og teknik ) ) [t] => 100 [version] => 6 )

Håber nogle kan hjælpe! -Tak
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
16. december 2018 - 11:39 #1
du mangler noget html:
indput af: land, submit knap

du mangler noget php:
indlæsning af indput fra html
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
16. december 2018 - 11:52 #2
noget ala

<?php

function cvrapi($vat, $country) {

    // Strip all other characters than numbers
    $vat = preg_replace('/[^0-9]/', '', $vat);

    // Check whether VAT-number is invalid
    if (empty($vat)) {

        // Print error message
        return('Venligst angiv et CVR-nummer.');
    } else {

        // Start cURL
        $ch = curl_init();

        // Set cURL options
        curl_setopt($ch, CURLOPT_URL, 'http://cvrapi.dk/api?search=' . $vat . '&country=' . $country);
        curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, 1);
        curl_setopt($ch, CURLOPT_USERAGENT, 'opret_firma');

        // Parse result
        $result = curl_exec($ch);

        // Close connection when done
        curl_close($ch);

        // Return our decoded result
        return json_decode($result, 1);
    }

if (isset($_POST['send'])) {
    $vat = $_POST['vat'];
    $country = $_POST['country'];
    print_r(cvrapi($vat, $country));
// print_r( cvrapi('37988103', 'dk'));
}
?>

<div class="container form" id="containeropretfirma">
    <form class="form-signin" method="post" action="<?php echo htmlspecialchars($_SERVER['PHP_SELF']); ?>">
        <div class="row">
            <div class="col-sm">
                <label for="textinput">Skriv CVR og data indhentes automatisk</label>
                <input type="number" class="form-control"  placeholder="CVR" name="vat">

                <label for="textinput">land</label>
                <input type="text" class="form-control"  placeholder="lande code (2 bogstaver)" name="country">

                <input type="submit" class="form-control" value ="send data" name="send">
            </div>
    </form>
</div>

så er det bare at bruge det som cvrapi retunerer.
Avatar billede Oliv3673 Juniormester
16. december 2018 - 14:48 #3
Tusind tak! det giver god mening :)

-Men hvordan returnerer jeg så til nedenstående, for eksempel: Når de trykker submit - så indsættes firma navn under "
<div class="col-sm">
        <label for="textinput">Firmanavn</label>
        <input type="text" class="form-control"  placeholder="Firmanavn" name="virk_name" disabled>
</div> "

<?php

if (isset($_POST['send'])) {
    $vat = $_POST['vat'];
    $country = $_POST['dk'];
    print_r(cvrapi($vat, $country));
// print_r( cvrapi('37988103', 'dk'));
}
?>
<div class="container form" id="containeropretfirma">
    <form class="form-signin" method="post" action="<?php echo htmlspecialchars($_SERVER['PHP_SELF']); ?>">
        <div class="row">
            <div class="col-sm">
                <label for="textinput">Skriv CVR og data indhentes automatisk</label>
                <input type="number" class="form-control"  placeholder="CVR" name="vat">

                <label for="textinput" hidden>land</label>
                <input type="text" class="form-control"  placeholder="lande code (2 bogstaver)" name="country" hidden>

                <input type="submit" class="form-control" value ="send data" name="send">
            </div>
    </form>
</div>

                    <div class="col-sm">
                        <label for="textinput">Firmanavn</label>
                        <input type="text" class="form-control"  placeholder="Firmanavn" name="virk_name" disabled> </div>
                <br>
                    <div class="row">
                    <div class="col-sm">
                        <label class="control-label" for="textinput">Adresse</label>
                        <input type="text" class="form-control input-md"  placeholder="Adresse"  name="address" disabled> </div>
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
16. december 2018 - 15:41 #4
<?php

function cvrapi($vat, $country) {

    // Strip all other characters than numbers
    $vat = preg_replace('/[^0-9]/', '', $vat);

    // Check whether VAT-number is invalid
    if (empty($vat)) {

        // Print error message
        return('Venligst angiv et CVR-nummer.');
    } else {

        // Start cURL
        $ch = curl_init();

        // Set cURL options
        curl_setopt($ch, CURLOPT_URL, 'http://cvrapi.dk/api?search=' . $vat . '&country=' . $country);
        curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, 1);
        curl_setopt($ch, CURLOPT_USERAGENT, 'opret_firma');

        // Parse result
        $result = curl_exec($ch);

        // Close connection when done
        curl_close($ch);

        // Return our decoded result
        return json_decode($result, 1);
    }

if (isset($_POST['send'])) {
    $vat = $_POST['vat'];
    $country = "dk";
    //$country = $_POST['country'];

    $info = cvrapi($vat, $country);
    $firma_navn = $info['name'];
    $firma_addresse = $info['address'];
    // print_r( cvrapi('37988103', 'dk'));
} else {
    $firma_navn = "";
    $firma_addresse = "";
}
?>

<div class="container form" id="containeropretfirma">
    <form class="form-signin" method="post" action="<?php echo htmlspecialchars($_SERVER['PHP_SELF']); ?>">
        <div class="row">
            <div class="col-sm">
                <label for="textinput">Skriv CVR og data indhentes automatisk</label>
                <input type="number" class="form-control"  placeholder="CVR" name="vat">

                <label for="textinput" hidden>land</label>
                <input type="text" class="form-control"  placeholder="lande code (2 bogstaver)" name="country" hidden>

                <input type="submit" class="form-control" value ="send data" name="send">
            </div>
    </form>
</div>

<div class="col-sm">
    <label for="textinput">Firmanavn</label>
    <input type="text" class="form-control"  placeholder="Firmanavn" value = "<?php echo $firma_navn ?>" name="virk_name" disabled>
</div>
<br>
<div class="row">
    <div class="col-sm">
        <label class="control-label" for="textinput">Adresse</label>
        <input type="text" class="form-control input-md"  placeholder="Adresse"  value = "<?php echo $firma_addresse ?>" name="address" disabled> </div>
</div>
Avatar billede Oliv3673 Juniormester
16. december 2018 - 16:34 #5
Perfekt så virker det.! Der er dog et lille problem..
Når man trykker et forkert CVR-nummer ind så kommer dette frem på websitet:
Warning: Illegal string offset 'name' in C:\xampp\htdocs\Dropbox\LOOP_WEB\WEB_LOOP\opret_firma.php on line 98

Warning: Illegal string offset 'address' in C:\xampp\htdocs\Dropbox\LOOP_WEB\WEB_LOOP\opret_firma.php on line 99

Warning: Illegal string offset 'zipcode' in C:\xampp\htdocs\Dropbox\LOOP_WEB\WEB_LOOP\opret_firma.php on line 100

Warning: Illegal string offset 'city' in C:\xampp\htdocs\Dropbox\LOOP_WEB\WEB_LOOP\opret_firma.php on line 101

Warning: Illegal string offset 'phone' in C:\xampp\htdocs\Dropbox\LOOP_WEB\WEB_LOOP\opret_firma.php on line 102

Warning: Illegal string offset 'email' in C:\xampp\htdocs\Dropbox\LOOP_WEB\WEB_LOOP\opret_firma.php on line 103

Warning: Illegal string offset 'vat' in C:\xampp\htdocs\Dropbox\LOOP_WEB\WEB_LOOP\opret_firma.php on line 104

Og det er jo alle variabler der ellers hentes ind hvis nummeret er korrekt.
if (isset($_POST['send'])) {
    $vat = $_POST['vat'];
    $country = $_POST['country'];

    $data = (cvrapi($vat, $country));
    $navn = $data['name'];
    $adresse = $data['address'];
    $zip = $data['zipcode'];
    $by = $data['city'];
    $tlf = $data['phone'];
    $email = $data['email'];
    $cvr = $data['vat'];

Hvordan for man den til at tjekke om det er et gyldigt CVR-nummer og så give besked hvis det ikke er?
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
16. december 2018 - 17:01 #6
if (isset($_POST['send'])) {
    $vat = $_POST['vat'];
    $country = "dk";
    //$country = $_POST['country'];

    $data = cvrapi($vat, $country);

    // http://php.net/manual/en/function.array-key-exists.php
    if (array_key_exists ( "error", $data)){
    ///// if($data['error'] == "NOT_FOUND"){
        $firma_navn = "";
        $firma_addresse = "";
        echo "CVR nummer findes ikke";
    }
    else{
        print_r($data);
        $firma_navn = $data['name'];
        $firma_addresse = $data['address'];

        echo $data['productionunits'][0]['pno'];
        // print_r( cvrapi('37988103', 'dk'));
    }
} else {
    $firma_navn = "";
    $firma_addresse = "";
}
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
16. december 2018 - 17:22 #7
lidt optimering af code med isset i #6

if (isset($_POST['send'])) {
    $vat = $_POST['vat'];
    $country = "dk";
    //$country = $_POST['country'];

    $data = cvrapi($vat, $country);
    print_r($data); // test

    // http://php.net/manual/en/function.array-key-exists.php
    if (array_key_exists ( "error", $data)){
    ///// if($data['error'] == "NOT_FOUND"){ // bliver kun sat hvis der er en fejl

        echo "CVR nummer findes ikke";
    }

$firma_navn = (isset($data['name']))? $data['name'] : "";
$firma_addresse = (isset($data['address']))? $data['address'] : "";
Avatar billede Oliv3673 Juniormester
16. december 2018 - 17:40 #8
Mange tak for alt hjælpen ! Det virker nu