Avatar billede clausito Seniormester
16. december 2018 - 14:10 Der er 6 kommentarer

Overføre alt fra dropbox til ekstern drive - og lukke min account

Jeg er træt af at betale dropbox så jeg vil lukke den.
Hvordan tømmer jeg den. Vil fører alle mapper, filer over på en ekstern HD?

Ca 400 GB

Har søgt på Google for svar, men der er utroligt mange forskellige forklaringer, så er det bedre at stole på jer "derude"
Avatar billede claes57 Ekspert
16. december 2018 - 14:22 #1
jeg ville afinstallere dropbox på pc, genstarte og under gen-installationen sætte den til at bruge din eksterne disk. med fuld synkronisering, så kommer filerne på den eksterne - du kan følge processen ved at placere mus over ikon i systembakken.
Når alt er hentet, så frakobl den eksterne dig, afinstaller lokal dropbox, og på dropbox-hjemmesiden lukker du din konto. Så kan du bruge din eksterne disk som du vil med alle filerne på.
Avatar billede claes57 Ekspert
16. december 2018 - 14:26 #2
Så lige i dropbox-ikon indstillinger/præferencer, at de nu har nyt faneblad 'synkroinisering' - der kan du flytte din mappe direkte til den eksterne, og køre med fuld sync. Derefter kobler du disken fra (usb - sikker fjernelse) og lukker din konto på web-siden.
Avatar billede Slettet bruger
16. december 2018 - 20:06 #3
du skal blot kopiere filerne helt normalt som du kopierer andre filer
herefter kan du fjerne dropbox
Avatar billede clausito Seniormester
16. december 2018 - 23:03 #4
Bare ind på dropbox.com - ctrl +a - ctrl +c - finde externe hd og ctrl v ?

Lyder nemt, men troede mapperne skulle downloades - synkroniseres ? Og vi taler om 400 GB

Vil prøve
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2018 - 08:55 #5
hvis du har fuld synkronisering til, så ligger filerne jo lokalt på din disk - der kan du bare flytte/kopiere fra. Tjek dog evt. om du virkeligt synkroniserer alt før du flytter/kopierer
Avatar billede clausito Seniormester
17. december 2018 - 11:05 #6
Har ikke synkroniseret - alt for stor til min HD