Avatar billede Molle Praktikant
16. december 2018 - 21:31 Der er 10 kommentarer

Hvordan injecter jeg dll. filer fra en tredje part

Hej allesammen.
Søger nogen der kan forklare mig/guide mig igennem hvordan jeg injecter dll. filer ind til et spil/program fra en tredje part.

Nogen der har lejet med dette før, eller ved hvordan det skal gøres??
Avatar billede Slettet bruger
16. december 2018 - 22:03 #1
det kan du ikke.. du skal omprogrammere det kaldende program (spillet)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
17. december 2018 - 08:28 #2
Det kommer noget an på situationen. Hvis det bare er en DLL, der skal bruges af spillet, kan den kopieres ind på computeren på den lokation, spillet forventer den. Men hvis du mener indlejre i en installationsrutine, skal den som sidewave er inde på, kompilere den ind i projektet fra starten af.
Og så er der en del muligheder ind imellem...
Avatar billede ejvindh Ekspert
17. december 2018 - 10:20 #3
Nu vil jeg gerne indrømme, at jeg ikke er helt skarp på Windows længere, men er der ikke stadigvæk den mulighed, at man bare laver sin egen pakke (fx med NSIS), hvor man så bare pakker det oprindelige program, sammen med dll-filen, og så i installationsscriptet lægger en instruksion om, hvorhenne dll-filen skal placeres:

https://sourceforge.net/projects/nsis/

Altsammen naturligvis kun under forudsætning af, at du ikke overtræder nogle rettigheder...
Avatar billede Molle Praktikant
22. december 2018 - 12:48 #4
https://cybellum.com/doubleagentzero-day-code-injection-and-persistence-technique/

fandt faktisk dette. Her forklarer han hvordan det skal gøres, forstår det nu ikke helt hvad der er han helt præcist gør. Nogen der ville kunne guide mig igennem det? :)
Avatar billede ejvindh Ekspert
22. december 2018 - 14:45 #5
Det link, som du bringer, handler om, hvordan man kan lave en virus. Det tror jeg ikke vi skal vejlede dig i her :)
Avatar billede Slettet bruger
23. december 2018 - 02:26 #6
#1 du kan kun lave en dll til et program du kender
#2 ellers må du skille programmet ad, og "hacke" din dll ind.
#3 hvad forsøger du egentlig på ?
#4 hvis du er programmør ville du overhovedet ikke spørge om det her :)
#5 hvis du ikke er programmør, kan du ikke finde ud af det :)
Avatar billede Slettet bruger
23. december 2018 - 02:27 #7
vil du snyde i et spil ? :)    det kommer til at gå galt.  de blokerer dig så du aldrig mere kan spille
Avatar billede Slettet bruger
23. december 2018 - 02:30 #8
gå på amazon og køb en af de nyeste C++ bøger, der er eksempler i bogen, tast dem ind, 1 efter 1. så om 1 år kan du programmere... så har du lært så meget at du ved hvor det hemmelige decompiler program findes, som er svinedyrt, og der er ikke noget crack af det.  så køber du det, og nu kan du tage ethvert program, og lave om til en kildekode, og først DA, kan du begynde at ændre det originale program.
Avatar billede Molle Praktikant
23. december 2018 - 07:38 #9
fandt ud af jeg kunne stoppe en fil i C:/windows/system32/drivers , og så starte den igen efter jeg går ind i programmet.
Nogen der ved hvordan man stopper og starter en .sys fil?
Avatar billede ejvindh Ekspert
27. december 2018 - 22:28 #10
#6:
"#3 hvad forsøger du egentlig på ?"

Jeg forsøgte at vise spørger, hvordan man kan lave en ny exe-fil, der både indeholder den originale og en dll fil, som spørger ville kunne få lagt ind, hvor det ønskes. Jeg kan godt nu se, at det ikke var, hvad spørger efterspurgte. Men det syntes jeg ikke var helt klart i starten af tråden.