Avatar billede Uvanga Ekspert
17. december 2018 - 09:44 Der er 2 kommentarer og
5 løsninger

.ISO kan ikke udføre boot fra USB, diskafbildningsfil for lille.

Jeg har i et par tilfælde været udsat for at en .ISO fil ikke kan udføre boot. En .ISO diskafbildningsfil der udfører boot uden problemer fylder ca. 100.000KB. Jeg har modtaget .ISO der fylder ca. 1000KB. Disse kan ikke udføre boot, springer simpelthen over, og starter PC op i windows. Jeg har brændt USB med Rufus, det hjælper dog ikke. Da der er tale om et købeprogram for reset af brugeradgangskode til PC, vil jeg gerne have problemet løst. Henvendelse til firmaets support er håbløs, de svarer bare ikke på henvendelser. De kvitterer dog troligt for at have læst mine mails ;-/
Er der nogen der har erfaring med, og evt. bud på om man på en eller anden måde kan boot'e fra en .ISO der fylder ca. 1000KB. Det er som om der mangler noget, der er 4 filer i 1000KB. I 100.000KB er der 7-8 filer.
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2018 - 10:48 #1
bar fordi det er en iso-fil betyder ikke at du kan boote fra den - du kan vel heller ikke boote fra en almindelig dvd - der mangler simpelthen boot-informationerne
Og at fortælle størrelsen har ikke noget med noget at gøre
Skal iso-være bootable?
har ud prøvet at starte programmet op uden noget?
har du legacy eller Uefi på din maskine?
kan du se dvd-drevet når du booter (det vil sige - prøver din pc at boote derfra)?
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2018 - 11:32 #2
Du skal nok, under start, åbne boot manager, med feks. F12 eller Esc, og markere, at boot skal ske fra den USB.
Avatar billede poko1 Ekspert
17. december 2018 - 12:33 #3
Prøv at UnZippe Filen.
Eksempelet her er en Windows 8 ISO. Før og efter.
https://ibb.co/dQddtXB
Avatar billede poko1 Ekspert
17. december 2018 - 13:11 #4
Eller en Win 7 ISO
Før og efter med Win RAR
https://ibb.co/vhwvm6t
Avatar billede Uvanga Ekspert
17. december 2018 - 14:55 #5
#1 Ja USB skal være bootable, PC har UEFI, og andre USB boot'er uden problemer.
#2 Jeg er inde i bios, og vælger boot fra USB, """""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
#3+4 Det vil jeg prøve når jeg får fat i programmet igen. Men det ser ud som det er det rigtige at gøre. Det er sådan de programmer der fungerer ser ud.
Bare mærkeligt at programmets hjemmeside siger at USB er klar til boot så snart den er brændt!!
Vender tilbage med status senere.
Avatar billede puren Ekspert
17. december 2018 - 17:36 #6
bruger altid denne og den er gratis.

aldrig rigtigt få det at virke med at skifte koden så nøjes med at aktiver administator kontoen

så kan jeg state den som administator og skifte kode på min konto og så deaktiver administator kontoen igen

https://www.howtogeek.com/96805/how-to-reset-your-windows-password-without-an-install-cd/
Avatar billede Uvanga Ekspert
18. december 2018 - 09:24 #7
Tak for indlæg, som alle var relevante. Problemet er indkredset til en brist i programmet. Så nu vil jeg igen prøve at få fat i support, selv om det er op ad bakke. Ellers er det money back. Det er dette firma jeg har en udfordring med:
www.recover-windows-password.net  Generelt vil jeg fravælge dette firma.

Et andet firma(som mange andre) der også har et program for password reset er:
www.passware.com  De yder en god service, og her er jeg tilfreds.
Disse to er betalingsprogrammer.

Så er der:
www.lazesoft.com Det er et helt gratis program, og USB brændes helt uden problemer fra firmaets hjemmeside.