Avatar billede Heidi Nordvik Novice
17. december 2018 - 13:46 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Opgradering fra iCore 5 til iCore

Skulle der være noget til hindring at opgradere fra iCore 5 til 9?
Avatar billede Slater Ekspert
17. december 2018 - 13:49 #1
Mener du Intel Core i5 til Core i9 CPU?

Det kommer an på modellen, de skal bruge samme socket for at kunne udskiftes. Ellers intet problem.
Avatar billede Heidi Nordvik Novice
17. december 2018 - 13:52 #2
Jeg har en MSI nightblade med Intel Core 5 7400 CPU 3.0 GHz
Avatar billede Slater Ekspert
17. december 2018 - 14:36 #3
Så kan du ikke opgradere til i9, men kun til andre CPU'er med Gen 1 LGA 1151.

Du kan bruge andre Kaby Lake og Skylake CPU'er (dem der starter med 6 og 7), men ikke Coffee Lake (dem der starter med 8 og 9), og heller ikke Skylake-X (slutter på X), da de bruger en helt anden socket (LGA 2066)

Den er lidt en snyder, fordi socket'en for både Kaby/Sky og Coffee Lake hedder LGA 1151, men Coffee Lakes version har pins i en anden konfiguration og er ikke kompatibel med den forrige udgave. Hvorfor Intel ikke har givet den nye konfiguration et nyt navn aner jeg ikke.

i9 CPU'erne begyndte først at blive lavet efter Coffee Lake og Skylake-X, så de findes ikke med den første generation LGA 1151 socket.
Avatar billede Heidi Nordvik Novice
17. december 2018 - 14:43 #4
1000 tak for dit svar! Vil jeg kunne skifte motherboardet?
Avatar billede Slater Ekspert
17. december 2018 - 14:53 #5
Ja, det kan du sagtens. Hvis du vil have en i9, så skal du sandsynligvis kigge efter et motherboard med LGA 2066 socket. Men start med at finde den CPU du vil have, og så find et motherboard der passer.
Avatar billede Heidi Nordvik Novice
17. december 2018 - 14:56 #6
Din hjælp har været uvurderlig :-) Min flysimulator skriger efter mere CPU ;-)