Avatar billede perclaus Mester
19. december 2018 - 16:08 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

DVD-afspiller tænder uprovokeret

Hej, håber nogen kan løse det her.
Efter at have fået Yousee-boks, har jeg problem med min Bluray-afspiller/optager. Den bruger jeg nu udelukkende som afspiller og er forbundet via HDMI til TV. TV-boksen er sat i HDMI 1 som der står i manualen, og DVD har jeg prøvet både i HDMI 2,3,4. Men hver gang jeg tænder TV, så går der et stykke tid, så skifter TV'et til den HDMI-kilde som DVD er tilsluttet, helt af sig selv. Så skifter jeg tilbage til TV, og lidt efter så tænder DVD'en af sig selv og skifter så igen til den respektive HDMI-kilde hvor DVD er tilsluttet. Så skifter jeg tilbage til TV igen, og så sker der ikke mere før næste dag hvor jeg tænder TV.
S.... irriterende, så håber nogen kan hjælpe da jeg ikke kan finde noget i indstillinger på TV eller DVD.
Avatar billede ErikHg Ekspert
19. december 2018 - 16:33 #1
Jeg tror du skal studere brugsanvisningerne til både dit tv og din BD/HDD optager.
Jeg mener at HDMI-kablet kan lade hhv. TV og BD/HDD optager kommunikere begge veje. Denne funktion mener jeg også kan slås fra. Jeg kan godt forstå din irritation over problemet.
Hvilke mærker og modeller er der tale om?
Avatar billede perclaus Mester
19. december 2018 - 17:16 #2
Jeg synes ikke at jeg kan finde noget om det, og hvilken funktion taler vi om som skal slås fra?
Tv = Samsung 7-serie og DVD = Panasonic
Avatar billede ErikHg Ekspert
19. december 2018 - 21:13 #3
Hvilken model på din Panasonic BD/HHD optager?
Jeg har to Panasonic DMR BCT84. Disse er via HDMI-kabler koblet til et Sony TV. TV´et har fire HDMI indgange, og der er ingen problemer med, at maskinerne tænder "uprovokeret". Jeg har også en YouSee TV-boks lige som du, og det hele virker perfekt.
På TV´et er HDMI 1: YouSee boks, HDMI 2: BD/HDD 1, HDMI 3: BD/HDD 2 og HDMI 4 er koblet til PC´en. Der er ingen af disse der utilsigtet skifter.
Jeg har på fornemmelsen at det er TV´ets instillinger der driller, og det er der, der skal sættes ind
Avatar billede falster Ekspert
19. december 2018 - 22:00 #4
Har ikke selv Samsung, men prøv at "lege" med indstillingen af Anynet+ - funktionen. Se nærmere her:

https://www.tomsguide.com/us/samsung-tv-settings-guide,review-4663-15.html
Avatar billede falster Ekspert
19. december 2018 - 22:04 #5
Eksperten ser ud til at danne dette link ufuldstændigt. Copy/paste hele linjen til og med ".html".
Avatar billede perclaus Mester
20. december 2018 - 10:05 #6
Modellen er DMR-BCT855.

Jeg vil lige kigge på det der ANYNET
Avatar billede perclaus Mester
21. december 2018 - 10:10 #7
Mange tak til begge, men det lader til at Falsters forslag virker. Anynet var slået til, så nu har jeg slået det fra. Så håber jeg det bare var det.