Avatar billede Oliv3673 Juniormester
20. december 2018 - 11:57 Der er 5 kommentarer

Tjek abonnoment

Hej! Jeg kan ikke få knappen "anmod" til at POST det name=send der er givet. Ellers virker if(isset($_POST['send']))  I databasen under tabellen abonnement er der en kolonne som hedder status hvor de endten er tildelt et "active" som giver dem adgang til siden og et inactive som skal få den her "model" en klasse fra bootstrap til at oppe op.
Koden er nedenfor: håber nogle kan hjælpe mig med at få det til at virke!
<?php
$page="Ledig Arbejdskraft";
require_once('includes/header.php');

if(isset($_SESSION['virk_navn_id'])) {
    $virk_navn_id=$_SESSION['virk_navn_id'];
}

if (isset($_POST['branche_id']) &&
    isset($_POST['medarbejder_id']) &&
  isset($_POST['beskrivelse']) &&
  isset($_POST['periode_fra']) &&
  isset($_POST['periode_til']) &&
  isset($_POST['yd_beskrivelse'])&&
  isset($_POST['fvtløn'])){

    $branche_id = $_POST['branche_id'];
    $medarbejder_id = $_POST['medarbejder_id'];
    $beskrivelse = $_POST['beskrivelse'];
    $periode_fra = $_POST['periode_fra'];
    $periode_til = $_POST['periode_til'];
    $yd_beskrivelse = $_POST['yd_beskrivelse'];
    $fvtln= $_POST['fvtløn'];

$query = "INSERT INTO udlej_opslag (branche_id, medarbejder_id, beskrivelse, periode_fra, periode_til,fvtløn, yd_beskrivelse) VALUES ('$branche_id', '$medarbejder_id', '$beskrivelse', '$periode_fra', '$periode_til','$fvtln','$yd_beskrivelse')";
$result= mysqli_query($con, $query);
if (!$result) die(mysqli_error($con));
    else{
        echo "<script>alert('Annonce oprettet!');
                        window.location.href='annoncer_i_gang.php';
                        </script>";
}

?>

<div class="pind col" style="background-color: #FECD2E; height: 3.5em; width: 100%"><a id="tilbage" type="button" class="btn " href="search_filter.php" >Filtrer</a><a id="knapannonce" href="opret_annonce_lej.php" type="button" class="btn">Opret annonce her</a></div>

<div id="betal"></div>

<div class="col-md-6 offset-md-3" id="h1ledigeopgaver">
<h1>Ledige medarbejdere</h1>
    <h5>Se her hvilke medarbejdere der er ledige på nuværende tidspunkt</h5>
</div>

<?php
$query2="SELECT * FROM udlej_opslag, medarbejder, branche, post_codes WHERE udlej_opslag.medarbejder_id = medarbejder.medarbejder_id AND udlej_opslag.branche_id = branche.branche_id AND medarbejder.post_code = post_codes.post_code";
$result2 = mysqli_query($con, $query2);
        if (!$result2) die(mysqli_error($con));
else {
$rows = mysqli_num_rows($result2);
if ($rows > 0) {
    while($row=mysqli_fetch_assoc($result2)){
      $ul_id=$row['ul_id'];
        $medarbejder_id=$row['medarbejder_id'];
        $branche_id=$row['branche_id'];
        $branche=$row['branche'];
        $by=$row['city'];
        $beskrivelse=$row['beskrivelse'];
        $periode_fra=$row['periode_fra'];
        $periode_til=$row['periode_til'];
        $yd_beskrivelse=$row['yd_beskrivelse'];
        $fvtln=$row['fvtløn']+10;
        $pfra = date('d-m/Y', strtotime($periode_fra));
        $ptil = date('d-m/Y', strtotime($periode_til));

    ?>
<div class="container" id="alleannoncer">
    <div class="container col-sm-9" id="enannonce" name="annonce_ledig">
              <div class="row col-sm">
              <p id="branche"><?php echo $branche;?></p>
                <p>&nbsp;i&nbsp;</p> <?php echo $by;?><p>.&nbsp;</p>
                Ledig fra <?php echo $pfra;?>
                til <?php echo $ptil;?>
                  </div>

            <div class="row justify-content-between">
                <div>Forventet løn til medarbejder: <?php echo $fvtln;?> Kr. </div>
        <div id="semere" class="dropright"><button type="button" class="btn btn-primary dropdown-toggle" data-toggle="dropdown" aria-haspopup="true" aria-expanded="false" id="semere">Se mere</button>
                <div class="dropdown-menu">
                <span class="dropdown-item-text">
                <?php echo $yd_beskrivelse;?></span>
                </div>

    <form method="post" action="<?php echo htmlspecialchars($_SERVER['PHP_SELF']);?>">
            <div class="row justify-content-between">
            <div>Beskrivelse: <?php echo $beskrivelse;?></div>
              <div id="anmodledig" style="button">
                <a type="submit" name="anmod" value="send data" class="btn btn-primary"  id="anmodledig" name="send">Anmod om medarbejder</a>

                </div>
        </form>
    </div>

<?php
}
?>
<?php
    if(isset($_POST['send'])){
    $act="active";
    $inact="inactive";

    $query5 = "SELECT status FROM abonnoment WHERE virk_navn_id= '$virk_navn_id'";
    $result5 = mysqli_query($con, $query5);
    if (!$result5) die(mysqli_error($con));
    else {
        $rows2 = mysqli_num_rows($result5);
        if ($rows2 > 0) {
            while ($row2 = mysqli_fetch_assoc($result5)) {
                $status = $row2['status'];

    if ($status == $act){
    echo "<script>window.location.href='anmod_medarbejder.php?ul_id='$ul_id';
                        </script>";
    }
else {
    ?>
<form method="post" action="<?php echo htmlspecialchars($_SERVER['PHP_SELF']);?>">
        <div class="modal-body">
  <div class="container-fluid">
      <h1> For at få kontaktinformation kan du vælge følgende pakker: </h1>
    <div class="row">
      <div class="col-md-4 checkbox" name="lille">3 dage fri adgang til ALLE annoncer
</div>
      <div class="col-md-2">149 kr.</div>
    </div>
    <div class="row">
      <div class="col-md-4 checkbox" name="mellem">14 dage fri adgang til ALLE annoncer
</div>
      <div class="col-md-2">249 kr.</div>
    </div>
    <div class="row">
      <div class="col-md-4 checkbox" name="stor">30 dage fri adgang til ALLE annoncer
</div>
      <div class="col-md-2">299 kr.</div>
    </div>
    <div class="row">
      <div class="col-sm-9" align="right">
        <a href="#" class="btn" type="submit"> Betal </a>
          <!--href="betalingsmodul"-->
          </div>
<?php
    }

?>
<br>
<div id="henvisningannonce" class="row justify-content-center align-items-center">
<p id="h1fandtikke">Fandt du ikke det du søger?</p>
    <div id="opretannonce"><a href="opret_annonce_lej.php" type="button" style="button" class="btn btn-primary">Opret annonce her</a>
</div>
<!--Oliver-->
<?php
    require_once('includes/footer.php');
        ?>
Avatar billede Oliv3673 Juniormester
20. december 2018 - 12:02 #1
***Om igen" overstående tekst beskrev ikke problemet korrekt***

Hej! Jeg kan ikke få knappen "anmod" til at POST det name=send der er givet. Ellers virker if(isset($_POST['send'])){  } ikke.
I databasen under tabellen 'abonnement' er der en kolonne som hedder 'status' hvor de enten er tildelt et "active" som giver dem adgang til siden (anmod_medarbejder.php) og et inactive som skal få den her "model" (en klasse fra bootstrap) til at poppe op med valg af abonnoment typer for efterfølgende at blive sendt til et betalingsmodul.
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
20. december 2018 - 12:38 #2
du har 2 name's på linket, det må man ikke.
<a type="submit" name="anmod" value="send data" class="btn btn-primary"  id="anmodledig" name="send">Anmod om medarbejder</a>

er du sikker på det kan være et link ??
jeg tror det skal være en input eller botten, når du har en type på det.
<a type="submit"
Avatar billede Oliv3673 Juniormester
20. december 2018 - 12:59 #3
Du har ret har lavet det som et input nu. Og nu virker det til at knappen virker.. Dog sker der ingenting når jeg trykker.
Det ser således ud nu:
<form method="post" action="<?php echo htmlspecialchars($_SERVER['PHP_SELF']);?>">
            <div class="row justify-content-between">
                <div class="col" id="id10">
            <div>Beskrivelse: <?php echo $beskrivelse;?></div>
                </div>
                <div  id="anmodledig" style="button" >
                <input type="submit" value="Anmod om medarbejder" class="btn btn-primary" name="send">
                </div>

        </form>
    </div>

<?php
}
?>
<?php
    if(isset($_POST['send'])){
    $act="active";
    $inact="inactive";

    $query5 = "SELECT status FROM abonnoment WHERE virk_navn_id= '$virk_navn_id'";
    $result5 = mysqli_query($con, $query5);
    if (!$result5) die(mysqli_error($con));
    else {
        $rows2 = mysqli_num_rows($result5);
        if ($rows2 > 0) {
            while ($row2 = mysqli_fetch_assoc($result5)) {
                $status = $row2['status'];

    if ($status == $act){
    echo "<script>window.location.href='anmod_medarbejder.php?ul_id='$ul_id';
                        </script>";
    }
else {
    ?>
<form method="post" action="<?php echo htmlspecialchars($_SERVER['PHP_SELF']);?>">
        <div class="modal-body">
  <div class="container-fluid">
      <h1> For at få kontaktinformation kan du vælge følgende pakker: </h1>
    <div class="row">
      <div class="col-md-4 checkbox" name="lille">3 dage fri adgang til ALLE annoncer
</div>
      <div class="col-md-2">149 kr.</div>
    </div>
    <div class="row">
      <div class="col-md-4 checkbox" name="mellem">14 dage fri adgang til ALLE annoncer
</div>
      <div class="col-md-2">249 kr.</div>
    </div>
    <div class="row">
      <div class="col-md-4 checkbox" name="stor">30 dage fri adgang til ALLE annoncer
</div>
      <div class="col-md-2">299 kr.</div>
    </div>
    <div class="row">
      <div class="col-sm-9" align="right">
        <a href="#" class="btn" type="submit"> Betal </a>
          <!--href="betalingsmodul"-->
          </div>
<?php
    }

?>
<br>
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
20. december 2018 - 13:50 #4
>$query5 = "SELECT status FROM abonnoment WHERE virk_navn_id= '$virk_navn_id'";
får du sendt virk_navn_id over ??, den er ikke i den code du visser
Avatar billede Oliv3673 Juniormester
20. december 2018 - 13:54 #5
<?php
$page="Ledig Arbejdskraft";
require_once('includes/header.php');

if(isset($_SESSION['virk_navn_id'])) {
    $virk_navn_id=$_SESSION['virk_navn_id'];
}
Den er oppe i toppen
Hele koden ser således ud:

<?php
$page="Ledig Arbejdskraft";
require_once('includes/header.php');

if(isset($_SESSION['virk_navn_id'])) {
    $virk_navn_id=$_SESSION['virk_navn_id'];
}

if (isset($_POST['branche_id']) &&
    isset($_POST['medarbejder_id']) &&
  isset($_POST['beskrivelse']) &&
  isset($_POST['periode_fra']) &&
  isset($_POST['periode_til']) &&
  isset($_POST['yd_beskrivelse'])&&
  isset($_POST['fvtløn'])){

    $branche_id = $_POST['branche_id'];
    $medarbejder_id = $_POST['medarbejder_id'];
    $beskrivelse = $_POST['beskrivelse'];
    $periode_fra = $_POST['periode_fra'];
    $periode_til = $_POST['periode_til'];
    $yd_beskrivelse = $_POST['yd_beskrivelse'];
    $fvtln= $_POST['fvtløn'];

$query = "INSERT INTO udlej_opslag (branche_id, medarbejder_id, beskrivelse, periode_fra, periode_til,fvtløn, yd_beskrivelse) VALUES ('$branche_id', '$medarbejder_id', '$beskrivelse', '$periode_fra', '$periode_til','$fvtln','$yd_beskrivelse')";
$result= mysqli_query($con, $query);
if (!$result) die(mysqli_error($con));
    else{
        echo "<script>alert('Annonce oprettet!');
                        window.location.href='annoncer_i_gang.php';
                        </script>";
}

?>

<div class="pind col" style="background-color: #FECD2E; height: 3.5em; width: 100%"><a id="tilbage" type="button" class="btn"  href="#" OnClick="history.go(-1);">Tilbage</a><a id="filtrer" type="button" class="btn" href="search_filter.php" >Filtrer Annoncer</a></div>

<div id="betal"></div>

<div class="col-md-6 offset-md-3" id="h1ledigeopgaver">
<h1>Ledige medarbejdere</h1>
    <h5>Se her hvilke medarbejdere der er ledige på nuværende tidspunkt</h5>
</div>

<?php
$query2="SELECT * FROM udlej_opslag, medarbejder, branche, post_codes WHERE udlej_opslag.medarbejder_id = medarbejder.medarbejder_id AND udlej_opslag.branche_id = branche.branche_id AND medarbejder.post_code = post_codes.post_code";
$result2 = mysqli_query($con, $query2);
        if (!$result2) die(mysqli_error($con));
else {
$rows = mysqli_num_rows($result2);
if ($rows > 0) {
    while($row=mysqli_fetch_assoc($result2)){
      $ul_id=$row['ul_id'];
        $medarbejder_id=$row['medarbejder_id'];
        $branche_id=$row['branche_id'];
        $branche=$row['branche'];
        $by=$row['city'];
        $anc=$row['ancienitet'];
        $beskrivelse=$row['beskrivelse'];
        $periode_fra=$row['periode_fra'];
        $periode_til=$row['periode_til'];
        $yd_beskrivelse=$row['yd_beskrivelse'];
        $fvtln=$row['fvtløn']+10;
        $pfra = date('d-m/Y', strtotime($periode_fra));
        $ptil = date('d-m/Y', strtotime($periode_til));

    ?>
<div class="container" id="alleannoncer">
    <div class="container col-sm-9" id="enannonce" name="annonce_ledig">
              <div class="row col-sm">
              <p id="branche"><?php echo $branche;?></p>
                <p>&nbsp;i&nbsp;</p> <?php echo $by;?><p>-&nbsp;&nbsp;</p>
                <div>Ancienitet: <?php echo $anc; ?> År &nbsp; -&nbsp;</div>
                Ledig fra <?php echo $pfra;?>
                til <?php echo $ptil;?>
                  </div>

            <div class="row justify-content-between">
                <div>Forventet løn til medarbejder: <?php echo $fvtln;?> Kr. </div>
        <div id="semere" class="dropright"><button type="button" class="btn btn-primary dropdown-toggle" data-toggle="dropdown" aria-haspopup="true" aria-expanded="false" id="semere">Se mere</button>
                <div class="dropdown-menu">
                <span class="dropdown-item-text">
                <?php echo $yd_beskrivelse;?></span>
                </div>

    <form method="post" action="<?php echo htmlspecialchars($_SERVER['PHP_SELF']);?>">
            <div class="row justify-content-between">
                <div class="col" id="id10">
            <div>Beskrivelse: <?php echo $beskrivelse;?></div>
                </div>
                <div  style="button" >
                <input id="anmodledig" type="submit" value="Anmod om medarbejder" class="btn btn-primary" name="send">
                </div>

        </form>
    </div>

<?php
}
?>
<?php
    if(isset($_POST['send'])){
    $act="active";
    $inact="inactive";

    $query5 = "SELECT status FROM abonnoment WHERE virk_navn_id= '$virk_navn_id'";
    $result5 = mysqli_query($con, $query5);
    if (!$result5) die(mysqli_error($con));
    else {
        $rows2 = mysqli_num_rows($result5);
        if ($rows2 > 0) {
            while ($row2 = mysqli_fetch_assoc($result5)) {
                $status = $row2['status'];

    if ($status == $act){
    echo "<script>window.location.href='anmod_medarbejder.php?ul_id='$ul_id';
                        </script>";
    }
else {
    ?>
<form method="post" action="<?php echo htmlspecialchars($_SERVER['PHP_SELF']);?>">
        <div class="modal-body">
  <div class="container-fluid">
      <h1> For at få kontaktinformation kan du vælge følgende pakker: </h1>
    <div class="row">
      <div class="col-md-4 checkbox" name="lille">3 dage fri adgang til ALLE annoncer
</div>
      <div class="col-md-2">149 kr.</div>
    </div>
    <div class="row">
      <div class="col-md-4 checkbox" name="mellem">14 dage fri adgang til ALLE annoncer
</div>
      <div class="col-md-2">249 kr.</div>
    </div>
    <div class="row">
      <div class="col-md-4 checkbox" name="stor">30 dage fri adgang til ALLE annoncer
</div>
      <div class="col-md-2">299 kr.</div>
    </div>
    <div class="row">
      <div class="col-sm-9" align="right">
        <a href="#" class="btn" type="submit"> Betal </a>
          <!--href="betalingsmodul"-->
          </div>
<?php
    }

?>
<br>
<div id="henvisningannonce" class="row justify-content-center align-items-center">
<p id="h1fandtikke">Fandt du ikke det du søger?</p>
    <div id="opretannonce"><a href="opret_annonce_lej.php" type="button" style="button" class="btn btn-primary">Opret annonce her</a>
</div>
<!--Oliver-->
<?php
    require_once('includes/footer.php');
        ?>