Avatar billede Jan Rasmussen Novice
20. december 2018 - 18:58 Der er 10 kommentarer

Hvordan får jeg et forum på min hjemmeside

Hej vil lige høre om der er nogen som ved hvordan jeg kan få et eller flere gratis forum, eller gæstebog på min hjemmeside. Tænker det er lidt det samme. Jeg vil gerne at folk kan skrive og kommentere et emne. Jeg har abonnement hos one.com men de skriver brug disqus men så er jeg jo afhængig af deres server og reklamer.

God jul
MVH
Jan
Avatar billede jakobdo Ekspert
20. december 2018 - 19:21 #1
Der findes jo mange muligheder.
Hvilket kodesprog vil du foretrække en løsning i?
Disqus er jo ikke dumt. Så skal du ikke tænke på at folk skal oprette sig osv.
Men du kan sagtens sætte noget op, det kræver bare du har lidt viden om emnet.
Avatar billede Jan Rasmussen Novice
20. december 2018 - 19:51 #2
Hej Jakobdo tak for dit svar
Øh ang. kode sprog det ved jeg ikke, tænker man vel kan bare sætter en kode ind på min hjemmeside, som skal have flere undersider med forskellige emner på hver side og dermed en slags forum eller gæste bog på hver underside, dvs jeg vil gerne lave flere undersider til mit domæne med hvert sit emne. disques er lidt for voldsomt med deres reklamer i den gratis version.. Jeg bruger one.com til min hjemmeside, de havde engang en gæstebog men det har de desværre ikke mere.... Øv
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2018 - 04:18 #3
hvis hjemmesiden er lavet i wordpress, kan man slå kommentar til for artikler.
de fleste aviser bruger et facebook plugin hvor vi læsere kan skrive

https://developers.facebook.com/products/social-plugins/comments/?utm_campaign=social_plugins&utm_medium=offsite_pages&utm_source=comments_plugin
Avatar billede stjans Guru
21. december 2018 - 06:45 #4
Hvis det er et "rigtigt" forum såsom dette her - og du bruger Wordpress, så er der masser at vælge imellem.

Kig på BBpress og buddypress - men der er mange flere.
Avatar billede Jan Rasmussen Novice
21. december 2018 - 16:17 #5
takker for jeres svar og tagen tid til at hjælpe mig, men det er en simpel løsning ala en gæste bog jeg søger.. Tænker i ''gamle dage'' fandtes der masser af koder til gæste bøger/forum.. Men jeg kan ikke finde nogen andre end nogle lidt suspekte hjemmesider som tilbyder hosting hmmm..

Hører gerne om flere forslag

Glædelig jul
Avatar billede jakobdo Ekspert
21. december 2018 - 22:21 #6
Jamen jeg tror du misforstår. Man kan ikke bare tilføje en gæstebog. Det er ikke bare:
<gæstebog> og så er din opgave løst.
Du har fået disgus er et eksempel på en "nem" gæstebog, men den vil du ikke have.
Så du må nok komme lidt tættere på hvad du vil.
Jeg er sikker på en masse eksperter kan komme med en masse bud, men pt virker det lidt til vi spilder vores tid. :)
Avatar billede stjans Guru
23. december 2019 - 07:34 #7
Kunne det være en blog, hvor brugerne/læserne har mulighed for at svare/sende en kommentar ?
Avatar billede Jan Rasmussen Novice
24. december 2019 - 11:17 #8
Hej tusinde tak for gode ideer. Men jeg bruger domæne Hotel fra one.com
Der skal man bare sætte en boks ind på hjemmesiden med en kode. Jeg ved ikke hvad kode sprog hedder. Jeg har kikket på noget som hedder phpBB men det virker lidt uoverskueligt at finde ud af. Det er ikke nemt når man ikke er Expert
Avatar billede Jan Rasmussen Novice
24. december 2019 - 11:19 #9
Til Stjans jeps dette er hvad jeg leder efter.
Avatar billede stjans Guru
02. juli 2020 - 07:26 #10
Hej Jan,

Det er mere eller mindre en indbygget del i Wordpress. Det kan du sagtens selv lave.