Avatar billede Joksstar Praktikant
22. december 2018 - 01:55 Der er 6 kommentarer

Kan ikke oprette forbindelse

Hej Allesammen :-)

Jeg har lige fået Waoo fiber og har til deres boks tilkoblet Jensens Omni mesh routere.
Det har virket fantastisk og de ting jeg har kørt på det, bla Phillips Hue, fungere upåklageligt.
Nu er sagen at jeg bor i elopvarmet hus og har derfor købt nogle ADAX wifi el radiatorer. Det smarte ved dem er at de kan tilkobles en app online.
Dette gøres ved at de midlertidigt opretter er lokalt netværk.
Derudover har vi fået ‘Twinkly’ lys til juletræet, hvor man igen skal koble på deres lokal netværk for at forbinde første gang.

Mit problem er så, at jeg har for det første svært ved at finde disse netværks, og når de endelig popper frem, så kan der ikke forbindes til disse. (Tænker det hænger sammen og skyldes ustabilitet)
Det kan ikke rigtigt passe at det er både radiatoren og lysene der er problemet? Men hvad så?
Snakkede med Eniig (som vi har fiber igennem) og de mente at det vare fordi min router ikke var i bridge mode. Det har de så gjort nu, men lige lidt har det hjulpet.

Håber det hele giver mening og der er en der sidder med det gyldne svar :-) Mange tak :-)

Venlig Hilsen
Joksstar
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2018 - 02:50 #1
er enhederne bluetooth ? det rækker kun 10 meter
Avatar billede hjolsen Ekspert
22. december 2018 - 08:26 #2
Bruger du 2.4 GHz og WPA2  ?  Radiatoren understøtter vist ikke 5 GHz !
Avatar billede Joksstar Praktikant
22. december 2018 - 09:28 #3
Tænker ikke enhederne er bluetooth når nu jeg skal Connecticut til et wifi de skal opretter :-) uanset sidder jeg dog altid lige op af enheden jeg forsøger at Connecticut.

Jeg tænkte også om det var pga 5/2,4, men har forsøgt mig med begge dele. Og ingen af dem virker. :-(
Avatar billede CRKrogh Ekspert
22. december 2018 - 15:43 #4
Hvis det fungerer som Smart-udtag til stikkontakterne, forbinder du først til deres eget MEGET lokale netværk, for derefter at forbinde dem til dit egen WiFi - er det den måde, disse enheder opfører sig på?
Så kan det være en idé at teste med kortere afstand til en af dine mesh-routere.
Avatar billede Joksstar Praktikant
22. december 2018 - 21:11 #5
CRKrogh, korrekt :-)
Jeg kan da forsøge mig, dog er dene smart radiator pt 30 cm fra hoved mesh routeren. Jeg har forsøgt at tilkoble lysene helt ovre ved en router, ved samme stikkontakt, ingen held...
Avatar billede CRKrogh Ekspert
23. december 2018 - 09:56 #6
Det er ikke sådan, at du løber tør for IP# i det scope, du uddeler dem fra på dit eget netværk?
En af mine egne stikkontakter antog jeg først for defekt, men gentagne forsøg på at få den til at melde ind på WiFi endte med at den forbandt og har kørt uden problemer siden.