Avatar billede Salty Novice
22. december 2018 - 23:46 Der er 8 kommentarer

Kan ikke udnytte fuld forbindelse

Hej

jeg har et rimeligt stort problem med mit internet. Der står at jeg modtager 1 GBps (https://gyazo.com/0d0495d2bdc70972f43df2b6acf6891c), men da jeg gik i gang med at downloade et spil stod der at jeg kunne downloade med 2,1 MBps (https://gyazo.com/92e3a8d8763217be56a5bb878e72b7e6).
Håber i kan hjælpe. På forhånd tak :-)

Med venlig Hilsen
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. december 2018 - 00:05 #1
Du kan kun hente med den hastighed som serveren i den anden kan og vil levere med.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. december 2018 - 00:05 #2
Rettelse: Du kan kun hente med den hastighed som serveren i den anden ende kan og vil levere med.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. december 2018 - 00:32 #3
Og iøvrigt er det tal på 1 gigabit/sekund vi ser i første billede kun hastigheden på dit netværkskort i computeren. Din hastighed på Internettet er nok lavere.

Du kan teste den fx. her http://www.it-borger.dk/verktojer/bredbaandsmaaleren
Avatar billede Slettet bruger
23. december 2018 - 02:13 #4
min router og netkort er 1 gigabit, MEN
min netforbindelse er kun 100/50 - ergo, alt over 100 er en drøm!

folk forstår heller ikke deres wifi, 2.4 eller 5ghz - der står i teknologibeskrivelsen på nettet at hastigheden er typisk 50 megabit, men folk ved det ikke, og spøger herinde hvorfor deres wifi er langsomt
Avatar billede Slettet bruger
23. december 2018 - 02:14 #5
Min NAS kan kun køre ca. 350 mbit - det er laaaaaaangt under gigabit (som den har), og det er på kabel.

At køre en NAS på wifi, er torskedumt :)
Avatar billede puren Ekspert
23. december 2018 - 10:52 #6
Helt enig med de 2 andre dog lige en lille tilføjelse. Du kan ikke hente hurtigere end hvad ham du henter fra kan sende til dig
Avatar billede nopsen Ekspert
23. december 2018 - 12:31 #7
husk lige at melde tilbage på den hjælp du får

https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1025305
Avatar billede Salty Novice
29. december 2018 - 14:09 #8
Ok. Tak for hjælpen :-). Undskyld for det sene svar. Har ikke lige haft tid.